36 878 läst ·
81 svar
37k läst
81 svar
Har nog råkat ut för en riktig skojare
Låter som att du har råkat ut för en sån där fuskhantverkare-företag som Arga Snickaren hade problem med på åtskilliga byggen.(Utländsk??)Helt omöjliga att ha att göra med
.Kontakta Anders Övergård.(Arga Snickaren)Som inte är arg...
Limmar man foder så gör man det med Pl600 eller något annat vitt lim, detta ser ut som Pl400 och det kommer inte att ”vittra” tyvärr är de du haft hemma inte hantverkare för ingenting du beskriver är speciellt svåra moment och en van hantverkare skulle utan problem fixa detta utan alla dessa amatör lösningar.
Disneygrisen skrev:
Dörren som kärvar. Var svårt att filma, men man hör på slutet att den tar i karmen och det syns när man står och tittar att den tar i, men var som sagt svårt att filma. En annan dörr som går att stänga tycker jag lutar lite, men har inget vattenpass. Tar en bild på det också lite senare.
Lite bilder på bänkskivorna också (ignorera kaklingen, den ska göras om i framtiden) . Den nya karmen. Det både ser och känns värre i verkligheten än vad bilder kan fånga. Som att någon har dragit med en sån där som man river ost med. Kletet i badrummet och vad de gjort i trapphuset. Finns en bild där man ser att de har slipat rakt på fodret i trapphuset, det är så på några andra ställen till, men just där var det fulast och spacklingen....varför varför...
Man ser den tidigare målningen under spacklet. Det är jag som har lagt maskeringstejp runt fodret och någon typ av papp på dörren. Det gjorde jag innan de kom hit för jag visste att det skulle springas in och ut med maskiner, verktyg och material och dörren är inte mer än 1 år så är rädd om den...
Jag är målare och 0% av målning skulle jag betala för.Disneygrisen skrev:
Dörren som kärvar. Var svårt att filma, men man hör på slutet att den tar i karmen och det syns när man står och tittar att den tar i, men var som sagt svårt att filma. En annan dörr som går att stänga tycker jag lutar lite, men har inget vattenpass. Tar en bild på det också lite senare.
Lite bilder på bänkskivorna också (ignorera kaklingen, den ska göras om i framtiden) . Den nya karmen. Det både ser och känns värre i verkligheten än vad bilder kan fånga. Som att någon har dragit med en sån där som man river ost med. Kletet i badrummet och vad de gjort i trapphuset. Finns en bild där man ser att de har slipat rakt på fodret i trapphuset, det är så på några andra ställen till, men just där var det fulast och spacklingen....varför varför...
Man ser den tidigare målningen under spacklet. Det är jag som har lagt maskeringstejp runt fodret och någon typ av papp på dörren. Det gjorde jag innan de kom hit för jag visste att det skulle springas in och ut med maskiner, verktyg och material och dörren är inte mer än 1 år så är rädd om den...
O herregud, allt ser ju ut som om vilken amatör som helst hade gjort jobbet. Min bild av hantverkarebranschen är att allt för många är på helt fel plats. De som är genuina hantverkare och duktiga på sitt jobb går ändå aldrig anlita då dom redan är uppbokade och så pass seriösa att de tillåter sig själva att vara kräsna i valet av vilka kunder de jobbar mot. O har man således inte tillgång till dessa bra hantverkare (vilket typ nästan ingen har) så är det lika bra att göra det mesta själv. Ta tjänstledigt, semester eller säg upp dig, det blir nog bannemig billigare ändå om en renoverar självt än att anlita en massa amatörer för tusen och åter tusentals kronor med ångest och besvikelse till följd.
Husägare
· Lindome
· 32 inlägg
Jag måste bara fråga vart i landet detta är... Det är allt för likt en firma jag hört talas om som är belägen söder om Göteborg...
Tror faktiskt det ligger mycket i att göra sakerna själv om man kan. Har verktygen och vet hur man går tillväga. Tid är dock ett problem för många.Vedspisen skrev:
O herregud, allt ser ju ut som om vilken amatör som helst hade gjort jobbet. Min bild av hantverkarebranschen är att allt för många är på helt fel plats. De som är genuina hantverkare och duktiga på sitt jobb går ändå aldrig anlita då dom redan är uppbokade och så pass seriösa att de tillåter sig själva att vara kräsna i valet av vilka kunder de jobbar mot. O har man således inte tillgång till dessa bra hantverkare (vilket typ nästan ingen har) så är det lika bra att göra det mesta själv. Ta tjänstledigt, semester eller säg upp dig, det blir nog bannemig billigare ändå om en renoverar självt än att anlita en massa amatörer för tusen och åter tusentals kronor med ångest och besvikelse till följd.
golvet är inte infällt och saknar avstånd i dörröppningar, med andra ord kommer det resa sig och bukta, normalt sätt kapar man foder och karm så golvet fälls in men ändå får ett par mm spalt (hur stor spalt beror på typ av golv och storlek på ytan)
Redigerat:
Man kan inte säga det för många gånger; kolla att de är utbildade, kunniga hantverkare. Kolla var de arbetade sist och sök minst ett par oberoende referenser. Om de själva anger referenser så väljer de naturligtvis ut de som ger dem mest fördel.
Jag är inget proffs, men nog skulle jag gjort det bättre, fastän jag är ett fruntimmer. Är de ens utbildade? Ett källarföretag, här går det att göra pengar på rut. Tog du referenser innan?Vedspisen skrev:
Helt klart en oseriös hantverkare som inte vet vad de gör. Betala inte en krona utan bestrid hela fakturan i alla led.