6 174 läst ·
22 svar
6k läst
22 svar
Har ni köpt hus från Husverket? Era erfarenheter?
Samma här! Skyddsrör som går utomhus till luftvärmepumpen är för inomhusbruk. Saknades även skyddsör på sina håll inomhus. Spisens uttag sattes på ett ställe som gjorde att det inte gick att få ner spishällen. Eller om det var ugnen 🤔 varit så himla mycket grejer och vändor fram och tillbaka så man har förträngt hälften tror jag.Mikael Touma skrev:
Littausen är EU men der betyder inte att de kan svenska lokala regler. Samt elsäkerhetsverkets regelverk gäller i
Samma här. I min vän hus installerades eluttag utomhus utan pet skydd
Detta slutade svensk bransch med sedan 1979
2020 blev det lag enligt elsäk fs 2020:1
Rena amatör beteende
Samt elanslutning till ac gick i rör utomhus
Fast röret var för inomhus..
Kom iaf lokal elektriker (igen) och åtgärdade så det gick att koppla in spis och ugn.
Snickarna gör så gott de kan, men de utför arbeten som de inte är behöriga att göra.
Så satte de in köket utan att vvs och el förberetts, så vi kom hem och trodde att huset skulle vara klart. Men så står vi istället med ett kök utan vatten och el. Blev ilfart till biltema och köpa spisplatta.
Deras motto är väl något i stil med "vi sköter allt så kan ni luta er tillbaka".
Har tät dialog med jurist och konsumentverket. En kompis tyckte det var ett fall för uppdrag granskning.
Är det inte färdigt eller vad hände???? Man har ju också nybyggnadsgaranti som ska kunna utnyttjas om något är fel. Vi har också stora problem med dem 😪E Eldhand skrev:
Tycker definitivt att du ska kontakta uppdrag granskning. Vi kan gå ihop och meddela TV4 vilka hus dessa fel finns i.G Gardstorp skrev:Samma här! Skyddsrör som går utomhus till luftvärmepumpen är för inomhusbruk. Saknades även skyddsör på sina håll inomhus. Spisens uttag sattes på ett ställe som gjorde att det inte gick att få ner spishällen. Eller om det var ugnen 🤔 varit så himla mycket grejer och vändor fram och tillbaka så man har förträngt hälften tror jag.
Kom iaf lokal elektriker (igen) och åtgärdade så det gick att koppla in spis och ugn.
Snickarna gör så gott de kan, men de utför arbeten som de inte är behöriga att göra.
Så satte de in köket utan att vvs och el förberetts, så vi kom hem och trodde att huset skulle vara klart. Men så står vi istället med ett kök utan vatten och el. Blev ilfart till biltema och köpa spisplatta.
Deras motto är väl något i stil med "vi sköter allt så kan ni luta er tillbaka".
Har tät dialog med jurist och konsumentverket. En kompis tyckte det var ett fall för uppdrag granskning.
Kolla deras linkdin vilken reklam. Synd om nya kunder som kommer luras
Vi måste skriva mer om de över allt
Det är vår rätt
Ja man vill ju varna så många man kan. Så korkat att vi inte blev avskräckta av att betala 45% av summan (eller om det var 50) när huset gick till produktion..Mikael Touma skrev:
Det är orken som sätter stopp. Redan varit sjukskriven pga allt stress de utsatt oss för.
DN skrev nyligen om problem i byggbranchen… https://www.dn.se/ekonomi/byggfel-kostar-miljarder-sa-gor-du-som-drabbas/Mikael Touma skrev:
Kanske den journalisten skulle vara intresserad?
Jag hoppas verkligen att det vänder. 😔
Moderator
· Stockholm
· 56 239 inlägg
Det dår är alltid en varningsklocka. Förskottsbetalning indikerar att bolaget antingen har likviditetsproblem, eller är vana vid att kunderna vägrar betala för dåligt arbete.G Gardstorp skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Nyköpt hus, Nibe elpanna VVM225. Nu då?
Värme allmänt -
Nyköpt hus, hjälp med inställning av värmesystemet. Pellets+Acktank.
Ved, Pellets, Flis -
Köpt fritidshus - säkerhetsventil fattas(?) på varmvattenberedare Nibe Nibette
Vatten & Avlopp -
Har köpt hus med Nibe S735, vad gör jag nu?
Värmepumpar -
Vad har ni SPARAT mest på sedan ni köpte hus?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.