Mikael Touma Mikael Touma skrev:
Littausen är EU men der betyder inte att de kan svenska lokala regler. Samt elsäkerhetsverkets regelverk gäller i

Samma här. I min vän hus installerades eluttag utomhus utan pet skydd
Detta slutade svensk bransch med sedan 1979
2020 blev det lag enligt elsäk fs 2020:1

Rena amatör beteende

Samt elanslutning till ac gick i rör utomhus
Fast röret var för inomhus..
Samma här! Skyddsrör som går utomhus till luftvärmepumpen är för inomhusbruk. Saknades även skyddsör på sina håll inomhus. Spisens uttag sattes på ett ställe som gjorde att det inte gick att få ner spishällen. Eller om det var ugnen 🤔 varit så himla mycket grejer och vändor fram och tillbaka så man har förträngt hälften tror jag.
Kom iaf lokal elektriker (igen) och åtgärdade så det gick att koppla in spis och ugn.
Snickarna gör så gott de kan, men de utför arbeten som de inte är behöriga att göra.

Så satte de in köket utan att vvs och el förberetts, så vi kom hem och trodde att huset skulle vara klart. Men så står vi istället med ett kök utan vatten och el. Blev ilfart till biltema och köpa spisplatta.
Deras motto är väl något i stil med "vi sköter allt så kan ni luta er tillbaka".

Har tät dialog med jurist och konsumentverket. En kompis tyckte det var ett fall för uppdrag granskning.

E Eldhand skrev:
Hej,
Vi köpte tyvärr också ett hus av dem för några år sedan och det var stora problem under hela resan. De är riktiga lurendrejare. Jag skulle inte rekommendera någon att anlita dem. Vi gav upp tillslut än fast huset och markarbetet aldrig blev färdigställt (vi köpte totalentreprenad)...
Är det inte färdigt eller vad hände???? Man har ju också nybyggnadsgaranti som ska kunna utnyttjas om något är fel. Vi har också stora problem med dem 😪

Mikael Touma
G Gardstorp skrev:
Samma här! Skyddsrör som går utomhus till luftvärmepumpen är för inomhusbruk. Saknades även skyddsör på sina håll inomhus. Spisens uttag sattes på ett ställe som gjorde att det inte gick att få ner spishällen. Eller om det var ugnen 🤔 varit så himla mycket grejer och vändor fram och tillbaka så man har förträngt hälften tror jag.
Kom iaf lokal elektriker (igen) och åtgärdade så det gick att koppla in spis och ugn.
Snickarna gör så gott de kan, men de utför arbeten som de inte är behöriga att göra.

Så satte de in köket utan att vvs och el förberetts, så vi kom hem och trodde att huset skulle vara klart. Men så står vi istället med ett kök utan vatten och el. Blev ilfart till biltema och köpa spisplatta.
Deras motto är väl något i stil med "vi sköter allt så kan ni luta er tillbaka".

Har tät dialog med jurist och konsumentverket. En kompis tyckte det var ett fall för uppdrag granskning.
Tycker definitivt att du ska kontakta uppdrag granskning. Vi kan gå ihop och meddela TV4 vilka hus dessa fel finns i.
Kolla deras linkdin vilken reklam. Synd om nya kunder som kommer luras

Vi måste skriva mer om de över allt
Det är vår rätt

• Gilla
AMR74
  • Laddar…
Tycker definitivt att du ska kontakta uppdrag granskning. Vi kan gå ihop och meddela TV4 vilka hus dessa fel finns i.

Det är vår rätt
Ja man vill ju varna så många man kan. Så korkat att vi inte blev avskräckta av att betala 45% av summan (eller om det var 50) när huset gick till produktion..
Det är orken som sätter stopp. Redan varit sjukskriven pga allt stress de utsatt oss för.

• Ledsen
AMR74
  • Laddar…

Det är vår rätt
DN skrev nyligen om problem i byggbranchen… https://www.dn.se/ekonomi/byggfel-kostar-miljarder-sa-gor-du-som-drabbas/
Kanske den journalisten skulle vara intresserad?

Jag hoppas verkligen att det vänder. 😔

• Gilla
Eldhand
  • Laddar…
G Gardstorp skrev:
att vi inte blev avskräckta av att betala 45% av summan (eller om det var 50) när huset gick till produktion..
Det dår är alltid en varningsklocka. Förskottsbetalning indikerar att bolaget antingen har likviditetsproblem, eller är vana vid att kunderna vägrar betala för dåligt arbete.

• Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
E Eldhand skrev:
Fyll på med era erfarenheter kring dessa skojare på reco:
[länk]
Jag fyller i när jag sitter vid datorn nästa gång 🙌🏼

• Gilla
Eldhand
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.