9 015 läst ·
62 svar
9k läst
62 svar
Har ni ett "tänka-rum" ?
Nu blev det fart på debatten 
Ett litet, litet frö av genusfrågeställning funkar alltid. (Rondellkörning och mellanösterpolitik också) .
Nu är det ju ingen dålig egenskap att vara social heller. Skulle det vara så att kvinnor i genomsnitt är det, så är det ju ingen förolämpning eller anklagelse.
Ett litet, litet frö av genusfrågeställning funkar alltid. (Rondellkörning och mellanösterpolitik också) .
Nu är det ju ingen dålig egenskap att vara social heller. Skulle det vara så att kvinnor i genomsnitt är det, så är det ju ingen förolämpning eller anklagelse.
Biorummet är det rummet hos oss, hyfsat ljudisolerad och inga fönster. Perfekt att sätta sig i sköna fåtöljerna, se på film om verklighetsflykt behövs eller bara lyssna på musik, läsa en (analog)bok eller bara tänka. Frun kör sina yogapass i detta rum och stundom svarar inte hunden på tilltal då hon gått och lagt sig i en av biofåtöljerna, ensam utom hörhåll. Ett rum för hela familjen.
Jag vill bara vänligt påpeka att det är lite sisådär att hänvisa till forskning och som källhänvisning säga "googla det"TotalControl skrev:
Min fru har ett eget pysselrum. Jag får låsa in mig på toaletten...M MagHam skrev:
Ja om man bryr sig "debatten" och får chockbånge av att ha rätt så är det ju brukligt att göra så. Men i det här fallet struntar jag fullständigt i vad folk tror eller tycker om det. Patetisk ämne att debattera i.Okarlsson skrev:
Du vet väl att forskning visar att folk som struntar i andras åsikter i det här fallet uteslutande har för låg takhöjd på övervåningen. Det är sant, bara googla det!TotalControl skrev:
Nog med OT retande.
Mitt "tänka-rum" är oftast bilen.
Det är väldigt skönt att stänga dörren om sig, vrida igång alla 325 hästarna, lyssna på motorn eller på bra musik och ge sig ut och åka några timmar utan mål. Ett perfekt sätt att "blåsa ur" hjärnan på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väldigt skönt att stänga dörren om sig, vrida igång alla 325 hästarna, lyssna på motorn eller på bra musik och ge sig ut och åka några timmar utan mål. Ett perfekt sätt att "blåsa ur" hjärnan på.
325? går den bara på 6 burkar? 
Jag har ett litet kontor men det tråkiga är att det är samma plats som jag även jobbar från när jag inte är på kontoret. Garage finns inte att tillgå. Bor i ett villaområde (snudd på radhus) med gemensam parkering ca 200 meter bort. Bättre på landet då, när man kan vara ute i värmen på altanen. Jag är ofta på resande fot så det blir en del ensamtid i bil, tåg eller flyg.
Medlem
· Blekinge
· 12 228 inlägg
Källaren såklart.
Det är viktigt att kunna stänga om sig. Den dagen min firma inför kontorslandskap säger jag upp mig eller går i pension.
Det är viktigt att kunna stänga om sig. Den dagen min firma inför kontorslandskap säger jag upp mig eller går i pension.
Frun har stallet där hon kan gå ut och pyssla med hästarna några timmar extra om hon behöver.
Jag har logen, snickarboden, källaren och den pågående inredningen av ovanvåningen. Jag finner det avslappnande att pilla med ångspärr runt fönster eller rikta upp det väldigt sneda golvet. Det är inte alltid jag får gjort så mycket men bara att man får vara ifred och fokusera på något annat än barn och vardagsmåsten någon timme är guld för mig.
Jag har logen, snickarboden, källaren och den pågående inredningen av ovanvåningen. Jag finner det avslappnande att pilla med ångspärr runt fönster eller rikta upp det väldigt sneda golvet. Det är inte alltid jag får gjort så mycket men bara att man får vara ifred och fokusera på något annat än barn och vardagsmåsten någon timme är guld för mig.
När vi bytte till större kontor med kontorslandskap så tog jag den mörka platsen längst in i hörnet medan alla andra slogs om fönsterplatserna.T Thomas_Blekinge skrev:
För tidigt för mig att gå i pension och jag har det bra där inne i hörnet och får vara ifred...
Hmm Kontorslandskap är en förbannelse inrättad av, och anpassad till, extroverta, kontaktsökande personer. Säljare och de som gör monotona "smör&bröd" jobb presterar kanske bra i den miljön.T Thomas_Blekinge skrev:
Sant!M MagHam skrev:
Dessutom lägger de beslag på garaget som "sitt", utan att ens fråga! Jag håller som bäst på att skapa ett gemensamt snickeri i f.d. pannrummet. Och JA, det kommer att vara "allas". Och strukturera om VÅRA verktyg där ! =)
Fr.o.m nu tolkar jag "man cave" inte längre som mansgrotta utan som människo-grotta. Och således har vi varsin! Han har sitt kreativa skrivbord i gillestugan med grymt gosig matta och skön soffa. Jag mitt i gästrummet med mjuk matta och fet dubbelsäng som man kan ligga och slappa i. Då vi är begåvade med en saftig källare kommer dessutom ett biorum. Där kommer nog främst barnen att häcka. Det blir deras hide-out. =)