Hej, visste inte vilket forum denna fråga passar i så testar här. Undrar om någon gjort egna redskap eller maskiner till hemmagymet? Tänkt svetsa egen benpress eller liknande och vill ha idéer och råd.
Lösvirkesbyggare
· Halland
· 106 inlägg
Jag hade kikat lite på hur man bygger utegym, lite mindre rörliga delar osv.
H Husägaren97 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kostnaden blev väl, 1000kr typ? Så för den summan är jag väldigt nöjd! Har ju monterat på lite grejor, pullup bar, samt dragställningen.
Funkar rätt bra att träna, stabil efter min ghettofastsättning I taket etc.
Medlem
· Västmanland
· 60 inlägg
snyggt!M mrmlz skrev:
är inne på att bygga något liknande! Har du nå bra att tänka på som du erfarit?
Det är från den berömda internetbutiken eletronic-starC Conqvist skrev:
https://www.electronic-star.se/Spor...on-100kg-2-5m-kabel-tricepsstang-vit-Vit.html
Jag betalade 850kr vilket den kan vara värd.. Men jag är inte säker på om jag hade varit sugen att betala 1500kr som den kostar nu. Den hade funkat bättre om "stången" varit längre så man kunde vara mer fri i hur man står i förhållande till den. Nu slår jag lätt i botten när jag tränar triceps t.ex.
Powerracket är jag faktiskt väldigt nöjd med. Jag borde satt dit grövre safety-bars och jag borde borrat hålen "rakare" så det hade gått lättare att flytta runt dom. Nu ändrar jag aldrig inställning på den här utan har en perfekt höjd för bänkpress och för knäböj.Johannes Kullgren skrev:
Efter att jag satte fast den lite i taket så är den helt stabil och rör sig inte en millimeter.
Pull-up-stången (en begagnad Eleiko) https://www.bygghemma.se/fritid-och-marint/lek-och-sport/hemmagym/tillbehor-traningsrigg/chinsracke-eleiko-xf-80/p-934317 är jag jättenöjd med. Jag köpte den medans Eleiko hade en begagnat-webshop så jag betalade inte i närheten av det där.. Men hade jag varit tvungen att betala fullpris så hade jag nog fortfarande varit väldigt nöjd! Den är bultad genom överliggaren och sitter som berget.
Medlem
· Västmanland
· 60 inlägg
M mrmlz skrev:Det är från den berömda internetbutiken eletronic-star
[länk]
Jag betalade 850kr vilket den kan vara värd.. Men jag är inte säker på om jag hade varit sugen att betala 1500kr som den kostar nu. Den hade funkat bättre om "stången" varit längre så man kunde vara mer fri i hur man står i förhållande till den. Nu slår jag lätt i botten när jag tränar triceps t.ex.
Powerracket är jag faktiskt väldigt nöjd med. Jag borde satt dit grövre safety-bars och jag borde borrat hålen "rakare" så det hade gått lättare att flytta runt dom. Nu ändrar jag aldrig inställning på den här utan har en perfekt höjd för bänkpress och för knäböj.
Efter att jag satte fast den lite i taket så är den helt stabil och rör sig inte en millimeter.
Pull-up-stången (en begagnad Eleiko) [länk] är jag jättenöjd med. Jag köpte den medans Eleiko hade en begagnat-webshop så jag betalade inte i närheten av det där.. Men hade jag varit tvungen att betala fullpris så hade jag nog fortfarande varit väldigt nöjd! Den är bultad genom överliggaren och sitter som berget.
[media] Buff-Dudes har en bra genomgång på hur man snickrar ett powerrack. Kör på!
riktigt schysst! Jag har lite dåligt med plats inomhus än så länge så min tanke är att försöka få ihop nåt utomhus över sommaren iaf, sen kanske de får flytta in i garaget.M mrmlz skrev:Det är från den berömda internetbutiken eletronic-star
[länk]
Powerracket är jag faktiskt väldigt nöjd med. Jag borde satt dit grövre safety-bars och jag borde borrat hålen "rakare" så det hade gått lättare att flytta runt dom. Nu ändrar jag aldrig inställning på den här utan har en perfekt höjd för bänkpress och för knäböj.
Pull-up-stången (en begagnad Eleiko) [länk] är jag jättenöjd med. Jag köpte den medans Eleiko hade en begagnat-webshop så jag betalade inte i närheten av det där.. Men hade jag varit tvungen att betala fullpris så hade jag nog fortfarande varit väldigt nöjd! Den är bultad genom överliggaren och sitter som berget.
[media] Buff-Dudes har en bra genomgång på hur man snickrar ett powerrack. Kör på!
Antingen bygger jag vädertåligt eller så får jag klura ut nåt vettigt tak.
/johannes
Du kan ju köra med tryckimpregnerat om den ska klara sig utomhus. Är nog snarare grunden eller marken under som blir problemet, du vill ju gärna att det är skapligt stabilt om du ska köra knäböj eller marklyft. Men det går säkert att lösaJohannes Kullgren skrev:
Medlem
· Västmanland
· 60 inlägg
M mrmlz skrev:
Så här blev det till slut, blev ett pop-up tält så länge, får se om man flyttar in nånstans i vinter eller bygger tak över