Jagar efter en IKEA-stol som heter "Joel", finns i 2007 katalogen men har tydligen utgått, hade tänkt ha den i mitt blivande arbets/dator rum som ska ha en speciell still, någon som känner till en stol som är i samma "stuk", alternativt kanske råkar veta om det finns någon begagnad sådan ute i sverige på vift?
Bifogar bild på stolen, fast det är den ljusa modellen, den jag söker är i mörkbrunt trä.
Tanken är att stilen ska vara "newport", eller vad man nu ska kalla det, lite osäker på namnen, men newport/new england dylikt, mörkt trä, vitt fräsht osv.
Bifogar bild på stolen, fast det är den ljusa modellen, den jag söker är i mörkbrunt trä.
Tanken är att stilen ska vara "newport", eller vad man nu ska kalla det, lite osäker på namnen, men newport/new england dylikt, mörkt trä, vitt fräsht osv.
Hejsan!
Det finns en jättefin sådan stol till salu här:http://www.renzo.se/
Titta under kategori: Möbler. Priset ligger på 800 kr.
Lycka till!
Det finns en jättefin sådan stol till salu här:http://www.renzo.se/
Titta under kategori: Möbler. Priset ligger på 800 kr.
Lycka till!
Tack för svaren, desvärre så har det inte lett någonstans.
Den jag sökte var just den mörka trä-sorten, och sen tror jag stolen på renzo hade sålts för jag kunde inte riktigt hitta någon åt rätt håll där, bra tips dock
Jakten på en stol som passar min "stil-ide" fortsätter, nästan liten marintema över den, jag tror jag skulle göra en inredningsarkitekt förvillad genom att försöka beskriva vilken stil det är jag är ute efter
Den jag sökte var just den mörka trä-sorten, och sen tror jag stolen på renzo hade sålts för jag kunde inte riktigt hitta någon åt rätt håll där, bra tips dock
Jakten på en stol som passar min "stil-ide" fortsätter, nästan liten marintema över den, jag tror jag skulle göra en inredningsarkitekt förvillad genom att försöka beskriva vilken stil det är jag är ute efter
Jag tror jag anar var du är ute efter...GustavL skrev:
Vet inte var du bor, men är du är i närheten av Göteborg så har jag för mig att Annorlunda Möbler har möbler i den stilen. Tyvärr ser man inte mycket på deras hemsida men du kan ju kolla: A n n o r l u n d a M ö b l e r
Klicka här för att svara