4 803 läst · 2 svar
5k läst
2 svar
Har någon handlat från globaltools.dk?
Är intresserad av en liten träsvarv (Holzmann D460FXL) som bara verkar finns på SweDendro här i Sverige. Där vill de ha 4720 kr ex moms för den. Frakten är fri för ordrar över 3000 kr.
På globaltools.dk finns den för det något bättre priset 2961 DKK ex moms (ca 3713 SEK). Om man accepterar 2-7 dagars extra leveranstid kostar frakten endast 49 DKK, dessutom tillkommer en kortavgift på 113 DKK, sammanlagt 162 DKK vilket blir ca 204 SEK.
Skillnaden är alltså 803 SEK, en knapp tusing alltså men det är ju pengar det med...
Frågan är nu om någon har handlat från globaltools.dk och om det isåfall funkade OK? Själv har jag bara erfarenhet från prishammeren.dk och toolstop i England.
Är tacksam för all input!
//Ronnie
På globaltools.dk finns den för det något bättre priset 2961 DKK ex moms (ca 3713 SEK). Om man accepterar 2-7 dagars extra leveranstid kostar frakten endast 49 DKK, dessutom tillkommer en kortavgift på 113 DKK, sammanlagt 162 DKK vilket blir ca 204 SEK.
Skillnaden är alltså 803 SEK, en knapp tusing alltså men det är ju pengar det med...
Frågan är nu om någon har handlat från globaltools.dk och om det isåfall funkade OK? Själv har jag bara erfarenhet från prishammeren.dk och toolstop i England.
Är tacksam för all input!
//Ronnie
Hej och tack för synpunkten och tipset, ska ta en seriös titt på den.
När det gäller vad som ska svarvas är svaret idag: vet inte!
Svarven är egentligen en present till min far, men eftersom den ska stå i min verkstad så har jag tänkt att själv sätta snurr på den då och då. Då kan det nog bli en och annan skål också.
//Ronnie
När det gäller vad som ska svarvas är svaret idag: vet inte!
Svarven är egentligen en present till min far, men eftersom den ska stå i min verkstad så har jag tänkt att själv sätta snurr på den då och då. Då kan det nog bli en och annan skål också.
//Ronnie
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Har någon handlat Trappkant från Questprofile eller via Amazon
Övrigt husrelaterat -
Någon som handlat från deltatecc?
Övrigt Off Topic -
Någon som handlat garageport från Sk*neimporten?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Någon som handlat från butikel.se?
El -
Någon som handlat från Solcellsbyggarna?
Solceller, Solfångare, Solenergi