Tippen skrev:
Vad skönt att det löste sig för er och att ni fick precis som ni ville! d^_^b
Lycka till med själva huset nu!

Helt obeskrivligt underbart. Vilket bra köp vi har gjort, en sådan affär gör man inte om i det närmaste!

Tack, det lär behövas, så mycket problem vi haft och har inte ens börjat renovera och hitta alla fel som finns :blushing:d^_^b

Det förstår jag! ;)

Vänd dig hit igen bara med de problem du hittar, så mycket som jag har lärt mig enbart genom att läsa så kan jag garantera att det finns folk här som vet allt du behöver kunna och mer där till för att överleva renoveringen! d^_^bd^_^b

Vi var 3 syskon som sålde vår fars hus för nåt år sedan, vi är alla vuxna och ingen av oss hade bott i huset på minst 15 år varför huset såldes med såkallad friskrivning. Jag kan inte se varför ett hus där ingen bott stadigvarande på 20 år INTE skulle säljas med friskrivning. Det är nästan default att dödsbo säljs med friskrivning - även om det kan åberopas dolda fel så finns det inga pengar att hämta. Du resonerar som att huset kostar 4.9 miljoner och du har bommat att du som köpare har strikt undersökningsansvar. Hur f-n har du kunnat missa en plastic paddinglagning på ett element? Du hade 2 veckor på dig att undersöka en fastighet som har stått tom i 20 år och nöjer dig med att ta ut en 80 årig gubbe och annat folk som "jobbat med trärelaterat arbete" ( huggit ved?) Det är ju helt irrelevant vad säljarna har kommit ihåg eller inte kommit ihåg och vid vilken tidpunkt de gorde det. Bedrägeriförsök?? Du skämtar. Försök med det argumentet i tingsrätten senare om du eventuellt skulle få för dig att stämma säljarna för dolda fel för det är just det som det handlar om. Vet du vad det kostar att driva ett civilrättsligt ärende? Du skall vara medveten om att även om du köper huset utan friskrivning så är det du själv som skall driva ärendet rättsligt för att få ersättning , det är inget som du automatiskt kan kräva och garanterat får ersättning för. Jag kan rekommendera en besiktningsman för bommar han så har du bättre utsikter att stämma honom med protokollet som utgångspunkt. Hade det varit tal om 4.9 miljoner hade jag kunnat förstå ditt dillande men detta handlar om en fastighet med säkerligen stora renoveringsbehov. Har säljarna det minsta vett så väljer de att inte ha att göra med dig. Jag kan rekommendera hyreslägenhet, det alternativet tror jag kan passa dig bra. Garanterat smärtfritt boende.

Vilket intressant inlägg:O. Hyser du någon agg mot TS eller är du bara upprörd i vanlig ordning? TS kom väl överens med säljaren så saken är väl utredd eller känner du att något är ouppklarat eller var det något i TS resonemang som var väldigt provocerande? Oavsett så är det väl intressant att få lite mer info om inlägget.

Redigerat:
Bluekiwi skrev:
Har säljarna det minsta vett så väljer de att inte ha att göra med dig. Jag kan rekommendera hyreslägenhet, det alternativet tror jag kan passa dig bra. Garanterat smärtfritt boende.
Nu är det ju så att trådskaparen redan köpt huset för en och en halv månad sedan.:x

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.