Hej
Jag har köpt Kirsch Elite gardinskena och ska skruva upp den i betongtak. Till takfästena följde det med skruv men inte plugg. Frågade personalen som rekommenderade pluggen på bilden. Är det rätt kombo? Känns som lite små skruv och plugg men det kanske räcker? Vill ju inte heller borra för djupt och komma åt rör mm.
?
Jag har köpt Kirsch Elite gardinskena och ska skruva upp den i betongtak. Till takfästena följde det med skruv men inte plugg. Frågade personalen som rekommenderade pluggen på bilden. Är det rätt kombo? Känns som lite små skruv och plugg men det kanske räcker? Vill ju inte heller borra för djupt och komma åt rör mm.
?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förmodligen har personalen du pratade med kunskap så det stämmer säkert.M Minimalisten skrev:Hej
?[bild][bild]
Men jag brukar köra med gula eller röda plugg från Thorsman. Borrar helst med 5,5 mm bort och drar i gipsskruv. Brukar sitta som berget i de flesta fall.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Klicka här för att svara