Har för en månad sen köpt min första Festoolpryl, en sticksåg (PS 300EQ+) å den är kanon den bästa sticksågen jag har provat faktiskt.
Men måndagsexemplar kan man tyvärr få av alla möjliga märken så allra viktigast är servicen när nåt strular, där är din historia bedrövlig, dyra maskiner ska ha bra service.
Fast jag kan nog tycka att problemen med bits och bitshållare är för dåligt av ett sånt märke, jag har haft 4-5 omgångar av billiga bits med hållare köpta på Bauhaus och har aldrig råkat ut för nåt sånt.
Jag har också mycket goda erfarenheter av AEG.

Kanske man skulle ha en avatar :)

Jan-Å skrev:
Har för en månad sen köpt min första Festoolpryl, en sticksåg (PS 300EQ+) å den är kanon den bästa sticksågen jag har provat faktiskt.
Men måndagsexemplar kan man tyvärr få av alla möjliga märken så allra viktigast är servicen när nåt strular, där är din historia bedrövlig, dyra maskiner ska ha bra service.
Fast jag kan nog tycka att problemen med bits och bitshållare är för dåligt av ett sånt märke, jag har haft 4-5 omgångar av billiga bits med hållare köpta på Bauhaus och har aldrig råkat ut för nåt sånt.
Jag har också mycket goda erfarenheter av AEG.

Kanske man skulle ha en avatar :)
Kul att du är nöjd med din maskin iaf. :)

Ja jag ska nog titta efter en ny Aeg tror jag, dom har inte svikit mig förut.

Ja en avatar måste man ju ha!
Har provat med någon av mina veteran-oplar, men dom blir för små... :S:)

Paul-Staffanstorp skrev:
Ha ha ha...

Absolut inget gnäll...

Men för många låter det som guld och gröna skogar att vara egen men det finns ju baksidor med.

Dock tycker jag fördelarna väger över och sitter hellre här och varvar jobb med surf än framför dumburken och tittar på någon dålig såpa... d^_^b
Jag vet vad du menar, jag jobbar i ett familjeföretag där vi bara är 2 som mekar (truckföretag).
Och om någon ringer och vill ha hjälp på kvällen så kan man inte alltid säga nej....

Förra året så var jag på väg hem från ett arbete jag hållit på med hela dagen och klockan var ca 16:30, så ringer farsan och säger att det står en truck på ett annat ställe med elfel.
Och den ska lastas nästa dag, så det var bara att åka dit och börja.

Klockan 06:30 dagen efter åkte jag hem.

Men vid 12:00 så var jag tillbaka och fortsatte tillsammans med farsan. :)

Paul-Staffanstorp
Precis så är det oftast när man är egen eller driver ett litet företag överlag...

MEN... absolut inget gnäll över det ;)

Man väljer ju själv...

Det dryga är bara när folk som inte (ingen här i tråden) begriper hur det fungerar uttalar sig om att egna företagare tjänar si och så mycket och har det såååååååå bra...
Möjligtvis tjänar många egna företagare bra, men de jobbar fan inga 35-40 tim arbetsveckor heller. ;)

SORRY... inte meningen att tappa ämnet. :blushing:

Back again...

Jag tror mest att du råkat ut för ett måndagsex trots allt...

Måste bara passa på att gnälla lite över kvalitén på vissa bits i sys-centrotec. PH2-bitsen i den kändes inte mycket bättre än de bits från DeWalt
som här kallats för tennbits. Nu är ju PH lite speciellt, men ändå. Och det var inte dåliga skruv utan Gunnebo.

Mr Handyman skrev:
Måste bara passa på att gnälla lite över kvalitén på vissa bits i sys-centrotec. PH2-bitsen i den kändes inte mycket bättre än de bits från DeWalt
som här kallats för tennbits. Nu är ju PH lite speciellt, men ändå. Och det var inte dåliga skruv utan Gunnebo.
Eller var det det??? Jag köpte Gunnebo ankarskruv å höll på att bli tokig på hur illa bitsen passade i skallen, det var torxskalle (stavas det så? torch kanske?:S) köpte nya dyra bits men med minimalt resultat. Samtidigt fanns en tråd här som undrade varför kryssskruvar fortfarande fans när torx var så himla bra, jag fattade inget alls av det :O Gav upp och köpte essve:s ankarskruv med torxskalle istället och plötsligt så var alla problem borta, passade perfekt även i dom gamla billiga bitsen.
Jag tror att Gunnebo är junk! q(;^;)p

Mr Handyman skrev:
Förra veckan så jämförde jag faktiskt DeWalts bits och Festools bits (ph2) och förutom räfflorna i spetsen så är dom identiska i form och yta.
Jag tror faktiskt att dom är gjorda i samma fabrik.

Jag mejlade Festool i förrgår men har fortfarande inte fått något svar, så jag tar med maskinen till Beijer där den köptes och tar ett snack med dom.
Har jag tur så kanske dom tar tillbaka maskinen.
Lika bra det i så fall, för jag blev ändå tvungen att köpa en annan maskin för att kunna fortsätta med huset.

Fördelen med att köpa lokala ska ju vara att man inte ska behöva vänta länge :(
Om jag inte fick en ny eller låna en under lagningen skulle jag sluta köpa lokalt och köpa i utlandet.
Min Festoolhandlare säger att jag inte ska behöva vänta, har inte haft några problem med mina maskiner så jag vet inte hur det blir i praktiken.

Ja det känns lite dåligt att man blir utan maskinen i flera veckor när det blir fel på den.

Det är ju synd, för jag gillade verkligen maskinen.
Den är stark, smidig, har fin "körkänsla" och många smarta lösningar.

Paul-Staffanstorp
Jag förstår inte varför det ska behöva vara sådana problem...

Deras extragaranti om man registrerar en maskin samt medlemsskap i klubben Tools for profit ger ju 24tim service och det har fungerat för mig...

Har du inte utnyttjat detta och reggat dig där ?

Jag har registrerat den för förlängd garanti.

Men jag uppfattade det som att 24 tim servicen bara gällde företag?

Sätt lite press på din handlare och se vad som händer.

Paul-Staffanstorp
skalman1 skrev:
Jag har registrerat den för förlängd garanti.

Men jag uppfattade det som att 24 tim servicen bara gällde företag?
Det är ju deras klubb "Tools for profit" som ger en 24tim service men jag är osäker på om den bara gäller företagare... låter dåligt i så fall...

skalman1 skrev:
Jag mejlade Festool i förrgår men har fortfarande inte fått något svar, så jag tar med maskinen till Beijer där den köptes och tar ett snack med dom.
Men för h-e, RING dem! Festool svarar typ i bästa fall på mail inom två-tre veckor. Ring dem direkt och skippa tantan i växeln för hon är bara förvirrad. Brukar dessutom vara hon som svarar på mail. Beijer lär ju inte få något mer att hända...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.