R
men panelen ligger inte kloss an väggen, de är ett hålrum på nån cm emellan.

Om det är helt kört så kanske du kan dra utanpå fasaden och borra in i källaren.

R
ja precis, jag tänkte detsamma. Borra ett hål o leda upp längs med fasaden o sen lägga den under takpannorna..?

Finns det något sätt att komma in mellan panel och vägg? T.ex. genom att plocka bort ett eluttag. Då kanske du kan känna dig fram med en ståltråd eller en bit rensband, eller kika in med en inspektionskamera.

Är det ett alternativ att fråga förre ägaren?

Bor du i någon slags radhus/kedjehus? Isåfall kanske du kan kolla hur det ser ut hos grannarna. Har två grannar uttaget på exakt samma ställe kan det ju vara värt att chansa.

R
fristående hus, förra ägaren sa att tidigare ägare strulat till de med detta o de orkade aldrig fixa det =/

Roland112 skrev:
Jag stog på vinden och körde ner en sån här rörfjäder eller vad de kallas i vp röret och jag hör ju inne i lillans rum att den är där, de förra ägarna har ju dock satt panel över uttaget (dårskap). Finns de magneter eller liknande som man använder för detta ändamål? Hur gör proffsen?
Hur ser väggen på andra sidan ut? Om det är en målad gipsvägg kan du såga upp den, kolla hur det ser ut och sedan återmontera den utsågade biten och spackla och måla skarvarna.

Om det sitter eluttag på motstående vägg så kan du anta att dessa är spikade mot reglarna. Och det är troligen din coaxdosa också.

R
de har lagt ett 230V vägguttag utanpå panelen, det låter även som att dragfjädern är i det området också när man får in den i vp röret från vinden. Brukar man lägga både vägguttag och antenningång bredvid varann?

Apparatdosorna kan ligga bredvid varandra. Öppna eluttaget och titta.

A
Man bygger inte ihop dosor där vanliga tvåvägsuttag är med i leken.

Annars låter ju alternativet med antennkabel på fasaden som ett bra alternativ. Då kan du dra till så många uttag du vill. Dra upp kablarna till vinden och fördela därifrån. Jag bygger alltid stjärnnät med fördelare på vinden.

Du kan ju till och med måla kabeln på fasaden så syns den ännu mindre.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.