Anledningen att jag undrar detta är helt enkelt om det spelar någon roll på vilken sida av fördelaren man placerar inspektionsluckan? Jag tänkte bygga in den i en vägg där ena sidan går mot vardagsrum och den andra mot garderob och garderoben är ju en lämplig placering av en lucka.

Det var i morse när jag snackade med rörisen som jag fick reda på att det finns en fram och baksida och självklart hade fördelaren redan kopplats in med framsidan mot vardagsrummet...

Jag har bara tittat noga på Wirsbos fördelare och dom saknar fram och baksida. Men är fördelarna redan monterade på garderobssidan kanske det är knepigt att flytta dom även om baksida saknas. Omöjligt lär det ju dock inte vara....

Jag fick tag på leverantören och dom bekräftade att det finns en fram och en baksida och sa att om luckan hamnar på fel sida så blir det väldigt jobbigt eller till och med omöjligt att komma åt.

Det går tydligen att vända på hela paketet, men då flyttas även "matarslangarna" med vilket inte alltid är så enkelt med tanke på hur otympliga dom är (tjocka och styva).

Hmm, det här måste undersökas för jag vill inte ha en lucka ut mot vardagsrummet :(

Det finns ingen fram/baksida , men man drar slangen till den övre delen bakom den nedre. Annars blir det svårt att komma åt strypventilerna.

Vill man byta sida den är fäst mot är det bara att flytta konsollerna till den nya baksidan, lossa slangarna och korsa dom parvis innan dom till övre delen dras bakom nedre delen.

Detta gäller bla Wirsbo

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.