jag har lite funderingar var för jag tappar cirkulationen på golvvärmen när den gör vv.
Har ändrat från auto till manuellt i menu 5.1.11 och ställt 100% och jag kan se i service menu 3.1 att cp går max men ändå ser jag på golvvärme fördelaren att det inte cirkulerar så fort den har värmt vattnet klart så går cp igång.

sen tänkte jag höra efter om beräknad framledning och framledningstemp ska ha samma värden när pumpen har gjort sin körning.
jag lägger in loggfilen om det är någon snäll som kan kicka på den och hjälpa mig inställningar.

lite data om anläggningen nibe f1245-8kw +160l volymkärl i serie. driver allt med den inbyggda cp
golvvärme på två plan. uppe har jag termostater utan i toan (15kvadrat) på grund av att jag har kamin.
nere har jag golvvärme 60 kvadrat och tillfälligt över vintern 2st eveco mvp245 som håller ca 40 kvadrat
försöker hålla 22 grader inneVisa bilaga logg.txt

Den inbyggda cirk pumpen kan inte göra VV samtidigt som golvvärme. Du behöver en separat cirk pump till golvvärmen.
Dessutom kräver golvvärmen vanligtvis ett betydligt större flöde än vad värmepumpen bör ha, just för att få jämn och så stor värmeavgivning som möjligt.

Tycker loggen ser kanon ut delta på 6,5 grader är ok både för golvet och vp och den håller sig nära börvärde. När vp gör vv kan inte vattnet cirkulera i golvet så blir det tyvärr utan tank eller bypass.

Tusen tack för svaren

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.