Fan va trött man blir på Fortums korta oplanerade avbrott.

Man ringer in och felanmäler , ingen vet nåt, eller kan se att det är avbrott, inget jobb är planerat får man som svar, inga avbrott i närområdet är heller planerat enligt hemsidan

15 minuter senare kommer elen tillbaka , ytterligare en kvart senare får man ett SMS som säger att "fel uppstod i samband med ett planerat arbete, Mvh Fortum"

Det verkar som de medvetet kör med den här taktiken för det är väl inte så att deras tekniker saknar behörighet eftersom jobben så ofta går fel:confused:

För drygt en månad sedan fick man ett brev om planerade omläggningar från luft till markkabel och att man skulle få info i god tid innan avbrotten skulle ske. Har ännu inte fått någon info om planerat avbrott.

Kan man anmäla detta till någon myndighet?

Och vad får dig att tro att behörigheten skulle spela in??????

Skulle först kolla med kundtjänsten så de har rätt adressuppgifter till dig....annars kan ju avbrottsinfon du skulle fått på posten ha kommit bort...däremot borde de ju veta när du ringer in om det pågår arbete eller ej...driftcentralen ser och vet om alla avbrott, men kundtjänsten kanske inte har samma inblick...och det är ju dit du kommer

johanfa skrev:
Skulle först kolla med kundtjänsten så de har rätt adressuppgifter till dig....annars kan ju avbrottsinfon du skulle fått på posten ha kommit bort...däremot borde de ju veta när du ringer in om det pågår arbete eller ej...driftcentralen ser och vet om alla avbrott, men kundtjänsten kanske inte har samma inblick...och det är ju dit du kommer
Inga avbrott var i det här fallet planerade i vårat område enligt deras hemsida , i en grannby 8 km bort var det ett som skulle omfatta 2 st hushåll. Här försvann hela byns el, runt 800 innevånare. Jag kollade med grannarna om de fått någon förhandsinfo om avbrott innan jag ringde 020-441100, ingen hade fått någon info utöver det som kom för en månad sedan. Uppgav mitt personnummer till felanmälan och han frågade direkt om det var sommarstugan eller villan, så de har rätt info.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.