1 788 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
har enveten luftbubbla i radiatorkretsen...
Att det rasslar i ena radiatorn titt som tätt är jag van med, får avlufta den då och då.
Men ibland har det hänt att det rasslar som om någon råtta klättrar på utsidan av väggen, men kort därefter börja låta i radiatorn. Anar att jag har en go luftbubbla i stammen som jag inte lyckats fåbort under alla dessa år.
Vad har ni för knep för lyckas med detta?
Oftast så luftar jag med systemet igång vilket är fel men jag har även haft bergvärmen avstängd. Samt avluftat på stammen men där har det aldrig varit något nämnvärt med luft.
Men ibland har det hänt att det rasslar som om någon råtta klättrar på utsidan av väggen, men kort därefter börja låta i radiatorn. Anar att jag har en go luftbubbla i stammen som jag inte lyckats fåbort under alla dessa år.
Vad har ni för knep för lyckas med detta?
Oftast så luftar jag med systemet igång vilket är fel men jag har även haft bergvärmen avstängd. Samt avluftat på stammen men där har det aldrig varit något nämnvärt med luft.
Fast det är luft ibland men jag tror 1 eller 2 ventiler är skadade ja för muppfirman underdimensionerade något tokigt så pumpen gjorde extra mycket värme och cirkulationen gick på max för lyckas trycka fram värmen i kretsen.
Men just att stammen kan låta som att det är något som klättrar på väggen..svårt att tro att det är något skräp som halkar runt för det hade nog ljudet bara uppstått en gång och inte på samma ställe.
Kanske hänt 3 gånger iår som jag märkt.
Men just att stammen kan låta som att det är något som klättrar på väggen..svårt att tro att det är något skräp som halkar runt för det hade nog ljudet bara uppstått en gång och inte på samma ställe.
Kanske hänt 3 gånger iår som jag märkt.
Klicka här för att svara