Byggahus.se

Har din robotgräsklippare skadat/dödat ett djur?

Har din robotgräsklippare skadat ett djur?

1. Nej

65 röster
    97,0%
  2. Ja, på natten

2 röster
    3,0%
  3. Ja, på dagen

0 röster
    0,0%
  1. S
    Medlem Nivå 5
  2. P
    Medlem Nivå 1
    Min robotgräsklippare dödar mördarsniglar nästan varje natt.

Personligen så ser jag inga problem med det, och låter den fortsätta klippa på nätterna för att få fler mördarsniglar. Nu tror jag iof inte att det är mördarsniglar som TS är ute efter =)

Inga andra djur har min automower 310 dödar under de senaste 2 åren.

3. N
    Medlem Nivå 5
    Hur vet man om den skadat en igelkott? Den kan ju ha tagit sig vidare från tomten men i skadat tillstånd.

4. S
    Medlem Nivå 5
    Givetvis kan mörkertalet vara stort. Man kanske får höra det av nån granne eller att man saknar igelkotten som normalt rör sig i kvarteret.

5. S
    Medlem Nivå 5
    Ja den bieffekten är väl bara positiv. :)

6. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Mullvadar försvinner också. Vet dock inte om de har hunnit bli skadade, bara att de slutar gräva hål i gräsmattan.

Min brors robotgräsklippare körde över Pers sko, fast det är ju inget djur.

7. pacman42
    Medlem · Nivå 12
    Min också.

Vi har inga igelkottar då jordbruksmaskinerna i närområdet dödar dem, dvs det finns inga i hela trakten. Enligt grannarna så har de inte funnits hos oss sedan 50-talet.

• Laddar…
  8. Rkarlsson
    Medlem Nivå 5
    Jag har vad jag tror 4 igelkottar som bor i min trädgård. De samsas om utrymmet med min robot, den går bara när de är ljust.

De som dödar mina igelkottar är en ful jävel som bor på tomten bredvid, glada heter den fan. Han/hon tar även skatorna. Den försökte nog ta mig med när jag stod på stege upp till taket och skrapade mossa.

Jag har haft 5 mördarsniglar i år. Förrförra (förra var för torr) så hade jag en halv miljard ungefär.