13 668 läst ·
37 svar
14k läst
37 svar
Har alltid trott jag ville ha en kärcher k5
Detta handlar mindre om fabrikat och mer om modellserier. Det går inte att jämföra konsumentmaskiner med proffsdito, oavsett fabrikat.swemax skrev:Inser att mitt inlägg kan uppfattas som drygt och ber om ursäkt
Vad jag ville säga var
Om man jämför kränzles instegsmodell med Kärcher & Nilfisk konsumentmaskiner så är skillnaden milsvidd
Alla vattenförande delar är i rostfritt mässing eller brons , keramiska kolvar, 15meter stålarmerad slang osv
Alla plastdelar är av högkvalitetsplast
Känslan är väldigt helgjuten finns helt enkelt inget "bjäfs" på den
Som jag upplever det är skillnaden som mellan en B&D skruvdragare och en Proffsdragare
Sen är det säkert inget fel på Kärcher eller Nilfisk men för mig så blir det aldrig mer någon konsumentmaskin från dem
Nu har jag visserligen ingen båt och bilen tvättas alltför sällan (fråga gärna min fru) men det känns som att användningsområdena för högtryckstvätt hos oss är ganska få. Skulle gärna vilja spola av sjöstenstrappan men inser då att huset kommer att bli prickigt och då kräva omsorg. Taken borde tvättas men där är det egentligen samma problem eftersom byggnaderna står tätt. Det är ju smidigt att tvätta staket och dylikt inför målning men det krävs ju en tämligen lång torktid vilket gör att man drar sig lite för detta.
Med tanke på mina användningsområden ville jag inte lägga för mycket pengar utan köpte en enklare Nilfisk. Så jag tror det handlar mycket om vilket användande man har tänkt sig. Inser ju dock att det kan vara trevligt att köpa proffsgrejer ibland men just tvätt känns inte tillräckligt sexigt för att väcka sådan känslor hos mig...
Med tanke på mina användningsområden ville jag inte lägga för mycket pengar utan köpte en enklare Nilfisk. Så jag tror det handlar mycket om vilket användande man har tänkt sig. Inser ju dock att det kan vara trevligt att köpa proffsgrejer ibland men just tvätt känns inte tillräckligt sexigt för att väcka sådan känslor hos mig...
Två anledningar till att jag köpte kränzle
1
Såg en hos en hyrfirma innan jag visste vad det var och frågade vad det var för maskin
Kränzle det enda som håller för uthyrning blev svaret
2
Har även avverkat 2 st kärcher konsumentmaskiner och droppen var när terasstvätten pajade efter tredje användningen
Även tillbehören till kränzle håller proffskvalitet
1
Såg en hos en hyrfirma innan jag visste vad det var och frågade vad det var för maskin
Kränzle det enda som håller för uthyrning blev svaret
2
Har även avverkat 2 st kärcher konsumentmaskiner och droppen var när terasstvätten pajade efter tredje användningen
Även tillbehören till kränzle håller proffskvalitet