Håller med Hemmakatten. Men det är ändå värt ett försök att få tillbaka pengarna, även om jag tror att det kan bli svårt. Hoppas verkligen att du lyckas, för bänken ser ju faktiskt hemsk ut. :(

Hej  
Det ser jätte illa ut !

Sådana bänkar får vi in på jobbet nångång om året  i dom flesta fallen så har kunden varit hos takplåtslagaren och fått bänken fixad .

Det ser ut som det är lödat ihop på vissa ställen istället för tigsvetsat  det saknas polering och betning efter jobbet  för att få ett ok resultat så måste man polera hela bänken å inte bara dom partierna som är ändrade.
I ditt fall så skulle jag avrått dig redan från början att ändra bänken då den redan innan var väldigt sliten .
Det kommer bli billigare och bättre att köpa en standard bänk .

Japp, konsumentTJÄNST-lagen, inget annat, sladdade på tangentbordet ;D Men i vilket fall som helst, om det var så att det jobb som beställdes var att diskbänken skulle bli i brukligt skick så har hantverkaren misslyckats totalt. Vad kom ni egentligen överrens om att dom skulle göra med diskbänken, och beskrev dom hur resultatet skulle bli? Hade det funnits någon heder alls hos firman som utförde jobbet skulle dom KLART och TYDLIGT informerat dig redan från början om att resultatet inte kommer att bli så bra. Jag menar, tror dom verkligen att du vill ha diskbänken som den är?! Stå på dig bara!!

Lazze skrev:
Hej
Det ser jätte illa ut !

Sådana bänkar får vi in på jobbet nångång om året i dom flesta fallen så har kunden varit hos takplåtslagaren och fått bänken fixad .

Det ser ut som det är lödat ihop på vissa ställen istället för tigsvetsat det saknas polering och betning efter jobbet för att få ett ok resultat så måste man polera hela bänken å inte bara dom partierna som är ändrade.
I ditt fall så skulle jag avrått dig redan från början att ändra bänken då den redan innan var väldigt sliten .
Det kommer bli billigare och bättre att köpa en standard bänk .
Jag var förbi en annan plåtslagare med bänken idag och dom sa ungefär som du..

Dom sa att det bara var att kasta bänken och köpa en ny.. :'(

Nu gick de i vilket fall inte att göra något å den längre eftersom den var så förstörd.

Hemmakatten
H.äg Smurf skrev:
Dom sa att det bara var att kasta bänken och köpa en ny..  :'(
O nej, kasta den inte! Ha den kvar som bevismaterial för anmälan till ARN.
Hoppas det ordnar sig med en ny bänk för dig.

Lazze skrev:
Sådana bänkar får vi in på jobbet nångång om året i dom flesta fallen så har kunden varit hos takplåtslagaren och fått bänken fixad.
Det var en takplåtslagare som gjort jobbet..

Jag försår inte varför dom överhuvudtaget tar på sig jobbet om dom inte kan göra ett bra jobb..

Jag som lekman ser inte skillnad på plåtslagare och plåtslagare, speciellt när dom står under samma rubrik i telefonkatalogen och dom ger samma pris som alla andra plåtslagare.

Det är ju så onödigt att man sedan ska behöva dra igång en rättslig process

Hej
Titta under rostfria arbeten nästa gång på eniro.

Om jag hadde varit i din sits så skulla ja pratat med firman som gjort jobbet å klagat på lagningsmetoden inte arbetet det är det inget fel på, utan felet ligger i att dom har tagit på sig ett arbete som dom inte har haft kompetens att utföra på ett fackmanamässigt sätt .
Naturligtvis så var du ju helsäker på att dom skulle tigsvetsa ihop bänken som är brukligt när det gäller köksutrustning
be dom sen att smälta av kletet dom lagt på och rengöra bänken å sen låta nån tiga ihop den för dig .
Självklart ska första firman ta kostnaden för att du får svetsningen rätt utförd .
Sen får du köpa lite scotte duk och polera bänken själv
Hoppas det löser sig för dig

Lazze skrev:
Hej
Titta under rostfria arbeten nästa gång på eniro.

Om jag hadde varit i din sits så skulla ja pratat med firman som gjort jobbet å klagat på lagningsmetoden inte arbetet det är det inget fel på, utan felet ligger i att dom har tagit på sig ett arbete som dom inte har haft kompetens att utföra på ett fackmanamässigt sätt .
Naturligtvis så var du ju helsäker på att dom skulle tigsvetsa ihop bänken som är brukligt när det gäller köksutrustning
be dom sen att smälta av kletet dom lagt på och rengöra bänken å sen låta nån tiga ihop den för dig .
Självklart ska första firman ta kostnaden för att du får svetsningen rätt utförd .
Sen får du köpa lite scotte duk och polera bänken själv
Hoppas det löser sig för dig

Tyvärr har dom värmt på tok för mycket så plåten har slagit sig,
så den där plåten får jag nog se som förbrukad..

Så det enda jag kan hoppas på är att få tillbaka iallfall den del av dom pengar jag betalat.

Ok dom var inte ens duktiga på det dom borde kunna .

I första hand har firman rätt att försöka åtgärda felet. Går inte det (eller om dom inte vill) har du rätt att häva, d.v.s. få pengarna tillbaka. Har dom DESSUTOM förstört din diskbänk så att du inte kan få jobbet gjort av någon annan, kan du yrka skadestånd.

Jag hade utan tvekan krävt pengarna tillbaka OCH skadestånd. Gör alla korrespondens skriftlig. Om dom inte går med på dina krav, gör en anmälan till ARN, och skicka med all korrespondens, dina krav, foton etc. En anmälan tar inte många minuter (du laddar hem blanketterna från ARN's hemsida) och dom finns ju till för oss konsumenter!
/Kristian

Har pratat med bolaget igen och dom ger sig inte...
Dom säger att dom sa att den inte skulle bli som ny och att jag gick med på det.. Och att jag skulle ha informerat om att jag ville ha ett bra resultat.. och därför får jag skylla mig själv..

Och sedan påstår han att det aldrig går att få det bra, och att jag inte ska lyssna på konkurenterna till honom för dom har ett egenintresse av att klaga.

Dom hade kapat och svetsat massor av plåtar och det var bara jag som var missnöjd.

Så det blir nog ARN anmälan iallafall..

Ska man informera om att man vill ha ett bra resultat?? :o
Det var det dummaste jag har hört! är inte det självklart??! >:(

Näe, på dom bara!! Anmäl dom!!!

Hej

Kul firma det undra om dom säger samma sak till folk som fått taket bandtäckt och det läcker ................Du sa aldrig att det måste vara tätt.
Hoppas det löser sig för dig hos Arn om inte så sätt diskbänken på taket till bilen å skriv ETT MYCKET DÅLIGT JOBB FRÅN:::::::::::::::::::::::: Kör sedan runt runt i samhället

Alltså, man slutar ALDRIG att förvånas över folk som utför dåliga jobb och som samtidigt försöker rättfärdiga det genom att skylla på konsumenten! Jeeeeez...anmäl dom till ARN bara. Visserligen står ord mot ord, men lite sunt förnuft måste man väl kunna kräva av ett företag? Vadå, så dom tycker att du ska betala fullpris för ett jobb som inte blir bra? Dom borde överhuvudtaget inte åtaga sig jobbet om dom inte kan utföra det på ett fackmannamässigt sätt.

cy_berg skrev:
Alltså, man slutar ALDRIG att förvånas över folk som utför dåliga jobb och som samtidigt försöker rättfärdiga det genom att skylla på konsumenten! Jeeeeez...anmäl dom till ARN bara. Visserligen står ord mot ord, men lite sunt förnuft måste man väl kunna kräva av ett företag? Vadå, så dom tycker att du ska betala fullpris för ett jobb som inte blir bra? Dom borde överhuvudtaget inte åtaga sig jobbet om dom inte kan utföra det på ett fackmannamässigt sätt.
Deras senaste argument var att jag inte borde klaga eftersom dom var så billiga :o

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.