A
Du tejpar väl längs med golvtäckningen, för att inte snubbla på kanten och inte få in skräp, som sedan hade förstört golvet under skyddsmaterialet?

Fullständigt självklart att tejpa så enligt mig, dock inte med vald tejp.

• Gilla
  • Wow
Paco64 och 5 till
  • Laddar…
Vilken färg var det på tapen?

Skyddande av nylagt golv. Gul tape som inte fäster satan:
Gul skyddstejp på nytt golv vid en tröskel, tejpens kant inte helt fäst vid underlaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Scouten skrev:
Du tejpar väl längs med golvtäckningen, för att inte snubbla på kanten och inte få in skräp, som sedan hade förstört golvet under skyddsmaterialet?

Fullständigt självklart att tejpa så enligt mig, dock inte med vald tejp.
Om det där var ett genomgångsrum där man lagt skydd så visst då räcker det med en våd men då är samtidigt risken att man snubblar när man går längs med våden minimal. Skitar man ändå ner så enormt när man går att det riskerar att komma utanför och under skyddet så borde hela golvet täckas.

• Gilla
TobbeP och 3 till
  • Laddar…
Som Krilek ovan.
De skyddade golvet i köket som de var tvugna att gå genom. De var rejält vattenskadat så det var skitigt som fasiken. De gick med skottkärror och allt möjligt.

De hade förövrigt använt lila tejp.

Egentligen kanske den här tråden inte borde legat i juridik.
Det är ju egentligen inte en juridisk diskussion om hur jag ska tänka, mer filosofisk.

• Gilla
Mats48 och 2 till
  • Laddar…
Hade frågat om de har någon bra golvsliparkontakt. Kanske kan du få lite bättre pris på att slipa om golvet om det går igenom dom.
Ser ut att vara hög tid att fixa golvet ändå.

• Gilla
OppfinnarJocke och 2 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Hade frågat om de har någon bra golvsliparkontakt. Kanske kan du få lite bättre pris på att slipa om golvet om det går igenom dom.
Ser ut att vara hög tid att fixa golvet ändå.
Absolut hög tid på alla sätt, dock har vi precis skaffat hundvalp så just nu är det visst slitage på golvet.

Rickard.
Lila maskeringstejp är för ”extra ömtåliga ytor” och jag vet inte vilka mer försiktighetsåtgärd man kan förvänta sig.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
pacman42 pacman42 skrev:
Har de använt blå maskeringstejp och fått detta resultatet, då har de gjort vad de kan. Har man använt något annat, ja då har man inte använt försiktighetsprincipen. Jag har haft hantverkare som gjort bägge sakerna. Jag åkte på att slipa om en tröskel en gång efter för kraftig tejp, men jag gjorde det själv då det ändå var dags.
Ska vara gul golvskyddstejp. Inte blå maskeringstejp

• Gilla
JaSun
  • Laddar…
Be om att få lite rabatt på köpta tjänster, känns mest rimligt..

• Gilla
Gunnar Johansson69
  • Laddar…
De kommer till veckan och kollar, uppdaterar vad som händer.

Ska föreslå prisavdrag, känns mest fair för båda parter.

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
V
FredrikR FredrikR skrev:
Och så undrar en del varför man är skeptisk mot hantverkare..
Absolut ingen tvingas anlita dem

• Gilla
Daggew
  • Laddar…
Z Zeke_Varg skrev:
Vilken färg var det på tapen?

Skyddande av nylagt golv. Gul tape som inte fäster satan:
[bild]
Jag skrev lila, men den var orange.

Totte_S
  • Gilla
Urvik och 1 till
  • Laddar…
Den gula tejpen som är till för att tejpa ändamålsenligt tar tyvärr även den lack som är gammal/för dålig.

Har hänt mig vid ett par tillfällen och då får man välja mellan pest eller kolera. Har man ett jobb där det skall rivas en del så får man in skit under pappen om man inte tejpar kanterna.

• Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
De har använt fel golvskydd inte fel tejp. Mjölkpapp eller vanlig golvskyddspapp är inte ändamålsenliga här. Det ska aldrig tejpas på trägolv inte ens ute i kanterna. Finns flera alternativ på marknaden som varit bättre

• Gilla
Holken147 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.