20 833 läst ·
105 svar
21k läst
105 svar
Hantverkaren vill ha för mycket betalt
Rent lagligt får ju vem som helst koppla in en blandare.T tanaris skrev:
Men tror du inte att ditt försäkringsbolag förutsätter att du jobbar inom det område som du har angett när du tecknade försäkringen?
Jag tror en IT-tekniker får problem om han eller hon orsakar en skada utförande ett yrke där denne normalt inte är verksam.
Försäkringsbolag försöker alltid hitta anledningar till att betala ut så lite som möjligt.
jobbet utfördes av en person och kaklet byttes inte ut.T tanaris skrev:Ja, det låter rimligt. I det här fallet behövs förmodligen snickare, rörmokare, håltagare, målare och kanske även en plattsättare. Och en projektledare som håller ihop allt.
Sedan behövs naturligtvis en redovisningsekonom för att hantera allt kring faktureringarna, det är väl inget en hantverkare ska hålla på med?
Jo, naturligtvis. Därav borde en hantverkare som är kompetent nog att både såga till en köksbänk och koppla in en blandare förmodligen inte beteckna sig som "snickare".L lordi skrev:Rent lagligt får ju vem som helst koppla in en blandare.
Men tror du inte att ditt försäkringsbolag förutsätter att du jobbar inom det område som du har angett när du tecknade försäkringen?
Jag tror en IT-tekniker får problem om han eller hon orsakar en skada utförande ett yrke där denne normalt inte är verksam.
Försäkringsbolag försöker alltid hitta anledningar till att betala ut så lite som möjligt.
På samma sätt som vi inte specificerade exakt vad inom IT vi jobbade med.
Det skulle säkert gå bra, men han/hon bör då uppge för försäkringsbolaget, vid tecknande av försäkringen, att man ska ägna sig åt både snickeri och vvs-arbeten.T tanaris skrev:
Du har så fel så du vet inteJonas Lundholm skrev:
Så det vi vet är att du beställde byte av bänkskiva på löpande räkining.
Snickaren handlade själv bänkskivan på IKEA.
Snickaren har troligen tagit in en röris för demontering + montering av blandare (antagligen 1+1h).
Snickaren utförde byte av bänkskiva med infällda rostfria hoar.
Snickaren har hanterat ärendet, rest till dig med bil i två dagar och fakturerat dig för arbetet.
Börja räkna baklänges på hur många timmar det tar.
Utan att veta exakt allt och om jag får tillåtelse att gissa, så har du inte blivit fakturerad för timmar som inte är utförda på totalt 14 arbetstimmar.
Snickaren handlade själv bänkskivan på IKEA.
Snickaren har troligen tagit in en röris för demontering + montering av blandare (antagligen 1+1h).
Snickaren utförde byte av bänkskiva med infällda rostfria hoar.
Snickaren har hanterat ärendet, rest till dig med bil i två dagar och fakturerat dig för arbetet.
Börja räkna baklänges på hur många timmar det tar.
Utan att veta exakt allt och om jag får tillåtelse att gissa, så har du inte blivit fakturerad för timmar som inte är utförda på totalt 14 arbetstimmar.
Medlem
· Västmanland
· 194 inlägg
14 timmar för en bänkskiva?
Drygt tre timmar för jobbet plus tid för inhandling m.m. låter rimligt speciellt då den var såpass liten.
Drygt tre timmar för jobbet plus tid för inhandling m.m. låter rimligt speciellt då den var såpass liten.