Är det bara vanlig vit fog är det ju lite skit samma, men är det en speciell färg inköpt på specialbeställning eller via grossist i annat land tycker jag det vore nice om de till och med frågat om de ska köpa in en extra. Har en färgad fog som matchar min bänkskiva och den burken hittar jag bara i butiker i Estland. Fick med nästan en hel tub när de satte skivan men den gjorde jag åt och det saknades självklart en liten klick till ett hörn.

Om hantverkaren har gjort ett i dina ögon ett bra jobb är det minst sagt dumt att förstöra relationen med att haka upp sig på småsaker. Den hantverkaren kommer inte tillbaka

• Gilla
tergo
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Och tycker man att den är för dyr så har Byggmax för <14 kr per rör.
Jag har köpt fog på Byggmax för typ 20 år sen. Den fick sprickor efter något halvår så aldrig mer. Den kanske är bättre idag men jag skulle inte chansa.

J
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har köpt fog på Byggmax för typ 20 år sen. Den fick sprickor efter något halvår så aldrig mer. Den kanske är bättre idag men jag skulle inte chansa.
All latex spricker, använd limfog istället i och för sig mycket dyrare men då slipper man sprickorna..

J Jansson69 skrev:
All latex spricker, använd limfog istället i och för sig mycket dyrare men då slipper man sprickorna..
Har du (länk till) någon produkt du kan rekommendera?

J
Alfredo Alfredo skrev:
Båda är bra:

Dom finns i olika kulörer..

• Lim- och byggfog Illbruck SP054 i en grön och vit tub med applikator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bostik Perfect Seal 2in1 lim och fogmassa, svart, 290 ml.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BBK och 2 till
  • Laddar…
Frågan, som sådan är vettig, men exemplet/fallet, är ju bara fånigt. Hade hantverkaren lämnat kvar en halv tub, så hade väl frågan om städning varit uppe istället. Ska snickaren lämna alla 20-30cm bitar av trallvirke efter verandabygget? Som nämnts kostar en tub mindre än 50spänn.

• Gilla
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Köp tek7. Dyr men överlägset bäst.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
C cpalm skrev:
[bild]

39 spänn rullen, förvisso tillkommer säkert sedan ett kungligt påslag, men man får välja sina strider.
Just sayin´...
Fogen på bilden är skräp. blir gulaktig efter några år och måste bytas (såvida man inte gillar pissgula fogar)

D droopy skrev:
Fogen på bilden är skräp. blir gulaktig efter några år och måste bytas (såvida man inte gillar pissgula fogar)
All latexfog skall övermålas annars gulnar den.

Alfredo Alfredo skrev:
Den som Jansson rekommenderar funkar lika bra som tec7 samma innehåll.tec7 är bra på reklam därav priset.

G Glenn Björkström skrev:
Den som Jansson rekommenderar funkar lika bra som tec7 samma innehåll.tec7 är bra på reklam därav priset.
Köp på Clas Olsson. Hyfsat bra pris.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.