Buffert yes, det är bra för alla att ha. Check.

Andra saker? Tex lägga om verksamheten lite kanske behöver bredda/smalna av beroende på vad det blir för slags pandemi?

🤔

Vill inte påstå att jag är hantverkare, men jobbar en hel del på byggarbetsplatser. Under början av covid och en lång period till var jag inblandad i ett stort sjukhusbygge i Göteborg. Det enda sätt som covid syntes på bygget var att alla sprang omkring med munskydd och att folk stannade hemma för småsaker som man inte hade stannat hemma för innan. Så något färre människor men annars ingen större skillnad.

• Gilla
Torbjärn
  • Laddar…
Vi fick mer att göra under covid. Alla hemmakontor renoverades. Skillnaden var väll munskydd och att man skulle stanna hemma om man hade symtom. Jag fick covid av kollegor på ett projekt så man blev rätt utsatt

• Gilla
Torbjärn
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vi fick mer att göra under covid. Alla hemmakontor renoverades. Skillnaden var väll munskydd och att man skulle stanna hemma om man hade symtom. Jag fick covid av kollegor på ett projekt så man blev rätt utsatt
Till nästa pandemi, är det något du skulle göra annorlunda?

Torbjärn Torbjärn skrev:
Till nästa pandemi, är det något du skulle göra annorlunda?
Det är svårt att säga. Vi fick ju ingen lockdown i Sverige och om man då jobbar som hantverkare kan man inte jobba hemifrån. Det känns som allt politikerna tryckte på var att jobba hemifrån. Jag fick inga symtom av covid så jag var friskare än någonsin när jag var sjuk så just för mig är det svårt att värdera konsekvenserna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.