Söker en eller flera hantverkare som kan bli "vår hantverkare". Vill alltså ha någon/några som man kan ha ett längre samarbete med än just det här projektet. Vi ska göra i ordning kök, badrum, toa och göra om garage till rum. Kanske inte sätter hantverkaren på allt, men det beror på slutnotan.

Jag betalar hellre en bra timpeng än saltning av materialnota.

Det skall vara hantverkare som inte är intresserade att diskutera "svart betalning"

Skulle vilja testa att ta hantverkare på timpenning i stället för offert, så det ska vara någon som man kan lita på det sättet också

Har ni någon själva använder er av som ni kan rekommendera? Bor i Spånga

Just det ja, tak ska vi också lägga...kanske gräva för pool också

Kolla med Svensk hantverksförmedling www.svenskhant.se. De har koll på att hantverkarna är någorlunda seriösa.

Hej,

Vi har just helrenoverat (kök, badrum, målning, läggning av golv och slipning av befintlig parkett) ett hus i Järfälla och är helnöjda med våra hantverkare. De var klara i tid, gjorde ett väldigt snyggt jobb och var lätta att kommunicera med. De kom dessutom tillbaka inom en vecka för att åtgärda småsaker vi inte var nöjda med. Jag tror priset var ok också, men vi har väl egentligen inget att jämföra med.

Vi har inget att klaga på konstigt nog!

Firman heter Bygg & Kakelarbeten i Sollentuna AB ( 08-444 42 86 )

Lycka till!

Tack så jättemycket för alla tips som jag fått både här och på mail. Just nu håller vi på att flytta ut vårt radhus för att magasinera allt tills november då vi flyttar in i vår nya villa. Så efter 1 sep då jag bara kommer sitta och lata mig i mina föräldrars lägenhet så ska jag ta i tu med hantverkarjobbet :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.