Mats-S
L llundberg skrev:
Meningslösa antaganden från dej.
Meningslöst inlägg från dig.

Mats-S
ingvarh ingvarh skrev:
Nej jag tog inte billigaste alternativet. Jag fick ett fast pris, rätt högt tyvärr. Så du kan ju gå o lägga dig med dina antaganden och blinksmileys;-)
Stannar nog uppe några timmar till :-)

Generellt sett får man vad man betalar för, speciellt när det gäller hantverkare. Så där blev du dubbelt lurad då, högt pris för klåpare ,-)

Det brukar löna sig att göra en seriös kontroll av dom hantverkare som man anlitar, samt att kräva referenser från tidigare jobb som dom gjort. :thinking:

Mats-S Mats-S skrev:
Stannar nog uppe några timmar till :)

Generellt sett får man vad man betalar för, speciellt när det gäller hantverkare. Så där blev du dubbelt lurad då, högt pris för klåpare ,-)

Det brukar löna sig att göra en seriös kontroll av dom hantverkare som man anlitar, samt att kräva referenser från tidigare jobb som dom gjort. :thinking:
mmm, klurigt att ta referenser på underentreprenörer, gör folk det?

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P
T Troberg skrev:
Jag skulle inte accepterat. Sure, har de glömt ett verktyg och valet är "Åka och hämta, tillbaka om några timmar" eller "Låna" så får de gärna låna. Sånt händer. Jag förutsätter dock att de åtminstone försöker ta med egna verktyg.
Jag anlitade ett lokalt företag för en del arbete när vi renoverade för några år sedan och de hade som system att komma på morgonen och gå en runda och sedan åka iväg och hämta grejer på betald timlön, när jag arbetade som plattsättare för en del år sedan så hade vi alltid med oss vad som behövdes för dagen när vi kom till kunde.
Företaget jag anlitade kastade jag ut innan de var färdiga och plockade in ett gäng lågpris polacker som gjorde fan så mycket bättre jobb för en tredjedel av priset.

• Gilla
Skymag och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.