36 466 läst ·
78 svar
36k läst
78 svar
Hantverkare lånar verktyg utan att fråga
Stannar nog uppe några timmar tillingvarh skrev:
Generellt sett får man vad man betalar för, speciellt när det gäller hantverkare. Så där blev du dubbelt lurad då, högt pris för klåpare ,-)
Det brukar löna sig att göra en seriös kontroll av dom hantverkare som man anlitar, samt att kräva referenser från tidigare jobb som dom gjort.
mmm, klurigt att ta referenser på underentreprenörer, gör folk det?Mats-S skrev:
Stannar nog uppe några timmar till
Generellt sett får man vad man betalar för, speciellt när det gäller hantverkare. Så där blev du dubbelt lurad då, högt pris för klåpare ,-)
Det brukar löna sig att göra en seriös kontroll av dom hantverkare som man anlitar, samt att kräva referenser från tidigare jobb som dom gjort.![]()
Jag anlitade ett lokalt företag för en del arbete när vi renoverade för några år sedan och de hade som system att komma på morgonen och gå en runda och sedan åka iväg och hämta grejer på betald timlön, när jag arbetade som plattsättare för en del år sedan så hade vi alltid med oss vad som behövdes för dagen när vi kom till kunde.T Troberg skrev:
Företaget jag anlitade kastade jag ut innan de var färdiga och plockade in ett gäng lågpris polacker som gjorde fan så mycket bättre jobb för en tredjedel av priset.
Klicka här för att svara