Vi är mitt i en köksrenovering när hantverkarna gick hem för dagen i torsdags och dök aldrig mer upp (tisdag idag). Det är en känd firma K3 gruppen som vi har anlitat och dem i sin tur anlitat dessa köksrenoverare, och det är egentligen då deras chef/projektledare vi har haft kontakt med.

Det har gått drygt 4 veckor sen de började och vi börjar bli oroliga hur lång tid till det kommer att ta. K3 gruppen ska ha försökt kontakta köksrenoveringsfirman men får inte heller något svar.

Vad kan vi göra?
 
Jaga dom och jaga dom!
 
P
M mgorgis skrev:
Vi är mitt i en köksrenovering när hantverkarna gick hem för dagen i torsdags och dök aldrig mer upp (tisdag idag). Det är en känd firma K3 gruppen som vi har anlitat och dem i sin tur anlitat dessa köksrenoverare, och det är egentligen då deras chef/projektledare vi har haft kontakt med.

Det har gått drygt 4 veckor sen de började och vi börjar bli oroliga hur lång tid till det kommer att ta. K3 gruppen ska ha försökt kontakta köksrenoveringsfirman men får inte heller något svar.

Vad kan vi göra?
Det är alltså K3 gruppen som anlitat i sin tur?
Isåfall så är problemet deras och ni ifrågasätter till K3 gruppen vart personalen är som ni betalar och avtalat för är... vill de fixa detta snyggt så anlitar de annan...
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Det är alltså K3 gruppen som anlitat i sin tur?
Isåfall så är problemet deras och ni ifrågasätter till K3 gruppen vart personalen är som ni betalar och avtalat för är... vill de fixa detta snyggt så anlitar de annan...
Ja det är K3 som har anlitat dem och måste lösa det men det blir ändå en del huvudvärk och förseningar för oss, speciellt med tanke på att det är ett kök. Suck!
Inte så bra för relationen till dem om man ska börja tjafsa men man får väl ta det antar jag.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
M mgorgis skrev:
Ja det är K3 som har anlitat dem och måste lösa det men det blir ändå en del huvudvärk och förseningar för oss, speciellt med tanke på att det är ett kök. Suck!
Inte så bra för relationen till dem om man ska börja tjafsa men man får väl ta det antar jag.
fullt lösbart... eftersom ni båda sitter i samma situation...
Då är det iallafall inte mer än lite samtal om att detta skall lösas omedelbart..
Finns ju värre situationer...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.