16 864 läst ·
19 svar
17k läst
19 svar
Hantverkare hemma när man jobbar?
Tillfället gör oftast tjuven oavsett yrke eller samhällsklass.
Köp en ip kamera för 800 och kolla av i efterhand eller i realtid
Montera den i typ sovrum etc där dom inte ska vara så får man sig en uppfattning hur dom beter sig.
Köp en ip kamera för 800 och kolla av i efterhand eller i realtid
Montera den i typ sovrum etc där dom inte ska vara så får man sig en uppfattning hur dom beter sig.
Redigerat:
Rent spontant känner jag:
Stölder borde isf ske "sista" dagen de är där och jobbar. Otroligt korkat att ta saker när man skall tillbaka dagen efter.
Va hemma sista dagen/dagarna om man inte litar på hantverkarna.
Stölder borde isf ske "sista" dagen de är där och jobbar. Otroligt korkat att ta saker när man skall tillbaka dagen efter.
Va hemma sista dagen/dagarna om man inte litar på hantverkarna.
Precis min åsikt också. Däremot så brukar jag plocka undan plånböcker, smycken och liknande när jag har okänt folk hemma så att inte någon ska frestas att stjäla. Det är ju ofta tillfället som gör tjuven.ACME skrev:
Livet blir också mycket trevligare om man väljer att lita på sina medmänniskor. Så jag har inga problem att förskottsbetala blocketfynd som ska skickas eller liknande. Blir jag lurad någon gång får jag ta det, men det har inte hänt hittils.
De finns inget värre än folk som lägger fram pengar bara för att testa en. Har jag möjlighet brukar jag skämta med kunden genom att växla till enkronor. Dock erbjuder jag alltid att växla tillbaka om kunden kommentarer det
Hehe, snopet.M.Kristensen skrev:
Jag är själv hantverkare och skulle aldrig kunna sno någonting hemma hos en kund.
Nu jobbar jag nästan aldrig åt privatpersoner, Utan det är 99,99% företag.
Men dock lika noga där.
Jag låter till och med bli kaffeautomaten, om inte någon på företaget erbjuder mig en kopp
Klicka här för att svara