Vi har pga vattenskada haft hantverkare av alla möjliga slag i huset. Redan vid kontakt med huvudentreprenören sa vi att vi önskade kontakt när hantverkarna kom för att kunna larma på och av vid behov, något som aldrig skett. Ibland har det kommer hantverkare som stått som frågetecken och undrat vad de skulle göra där, inte helt otajmat när man står i stress med barn och ska iväg till förskolan.
Nu har jag haft hem studier och ofta varit på plats när hantverkarna ringt på dörren. Nu hade vi inte hört nånting på flera dagar och denna vecka har ingen varit på plats så larm har varit påkpplat.
Så ringer larmcentralen och säger att nån har gått in i bostaden, och jag som inte vet varken av eller an vet inte om jag ska köra fullt pådrag eller blåsa av. Kan vara precis vem som helst.
Sen ringer nån hantverkare och är upprörd över ett larm som tjuter. Vette fasen om vi fått betala utryckning om de hittat en hantverkare där på plats. Han som var där pratade om att det kunde ta längre tid, men kan hända han var irriterad över larmet.
Vi har som sagt ingen aning om vilken som kommer.
Är det ett vanligt problem att hantverkare och entreprenörer inte kommunicerar? Hur har ni gjort med larm i såna här lägen?
Kände jag behövde skriva av mig. Känns rätt irriterande att betala för ett larm som inte kan användas för att det kanske kommer nån hantverkare.