P Per i Hamrånge skrev:
Kommer aldrig mer låta någon hantverkare, eller annan firma, vara ensam i min bostad.
Det är nog klokt. När man tänker på hur accepterat det är i hantverkarbranschen att blåsa sina kunder med listpriser från grossisten så inser man lätt att folk med så låg moral knappast har några spärrar att stjäla saker heller.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
P
Det värsta är att vi människor tycker att vi är kluriga och helt unika när vi gömmer värdesaker men tyvärr så kan folk som håller på med inbrott på 5-10 ställen hitta 95% av värdesakerna i nästan alla hem..

Så att man tror det är fönsterputsarna som rekat men det kan också vara helt separata händelser utan samband.

Det är ju bara en misstanke tills man har ett samband mellan hus som haft fönsterputs och sen råkar ut för inbrott..

Alla människor som är udda håller inte på med nåt som inbrott eller planerar annan allvarligare brottslighet..

hsd
Kan vara så illa att han rekar om det finns något av värde ....

P polaris78 skrev:
Det värsta är att vi människor tycker att vi är kluriga och helt unika när vi gömmer värdesaker men tyvärr så kan folk som håller på med inbrott på 5-10 ställen hitta 95% av värdesakerna i nästan alla hem..

Så att man tror det är fönsterputsarna som rekat men det kan också vara helt separata händelser utan samband.

Det är ju bara en misstanke tills man har ett samband mellan hus som haft fönsterputs och sen råkar ut för inbrott..

Alla människor som är udda håller inte på med nåt som inbrott eller planerar annan allvarligare brottslighet..
Självklart kan det vara så. Bara delger mina erfarenheter i smanhanget. Kan ju vara ett upplägg som används, Bara säger.

P polaris78 skrev:
En del folk är bara för nyfikna och eller hoppas hitta nåt spännande..

Det behöver inte alls vara så ont uppsåt som dom värre av tankarna..

En del folk är ju bara barnsliga särskillt i mansdominerande yrken så är ett par stringtrosor på torkställningen kan bli hela lunchrastens ämne..
och nåns sovrum kan vara jättespännande för vissa.. verkar värre om det är kvinna och råkar se bra ut..

Det finns inget vettigt förståndigt försvar för beteendet men jag skulle nog säga att i 98% av fallen är det troligen egentligen mest att se som trams av vuxna män med mental ålder på 14 år även fast dom är medelålders och har fru och barn hemma..

Medans jag jobbade med bilar så hade vi en knäppis som rotade igenom bilarna varje gång det var en snygg kvinna som lämna in bilen..
En annan dåre på verkstan sprang och luktade på sätena på dom bilar han sett lämnats in av attraktiv kvinna..
jobbade på en industri där dom hade snygg kvinnlig ekonomi ansvarig.. dårarna hade letat på hennes semester bikinibilder som han hade lagt på sin facebook och hade som bakgrundsbild på datorn vi registrerade ordrar på..

i vissa avseenden så undrar man vart mental ålder egentligen ligger på vissa ,men aldrig hört att nån av dessa stollar gjort nåt värre utan det är bara nåt skruvat sätt att vara och det verkar värre på jobbet och speciellt på mansdominerade yrken och det verkar inte som dessa beter sig sådär annars för många har ju fru och barn hemma men ändå så ska det tramsas

Har nära vän som driver byggföretag med 10 tal anställda och ja han har haft några liknande grejer med folk där nån vart och kollat sovrum och nån hittat nåt par trosor på en torkställning och sprang runt och jagat yngre kollegorna med och liknande trams.. även där medelålders med fru och tonårsdöttrar hemma. han borde väl sett nog med trosor kunde man tro men...

En del folk är creepy andra är bara förvuxna tonåringar som inte utvecklats förbi tidiga tonåren trots att det är halvägs till pension iaf när dom är på jobbet och råkat fått se ett par trosor..
Ja trosor finns i varje hem som det bor personer av det kvinnliga könet. Men den som blir utsatt kanske har varit med om saker innan, och ett sådant här beteende kan ju väcka hemska minnen.

S sinuslinus skrev:
Du filmar honom men han får inte filma?
Va? Finns kameror i huset, skyltat tydligt. Berätta om också. men personen som var inne har ingen rätt laglig rätt att filma hos annan privatperson. Dessutom skulle den personen inte jobba inomhus.
Knäppgök!

Hoppas din tonårsdotter också blir påmind om tidigare övergrepp och mår pyton om en sådan händelse skulle ske hos dig!

S
K Karriärmamman skrev:
Va? Finns kameror i huset, skyltat tydligt. Berätta om också. men personen som var inne har ingen rätt laglig rätt att filma hos annan privatperson. Dessutom skulle den personen inte jobba inomhus.
Knäppgök!

Hoppas din tonårsdotter också blir påmind om tidigare övergrepp och mår pyton om en sådan händelse skulle ske hos dig!
Du har redan svarat på min kommentar 21/5.

Varför önskar du att min familj ska må dåligt? 👎

Varför får man inte lagligt filma hemma hos någon annan?

P
K Karriärmamman skrev:
Ja trosor finns i varje hem som det bor personer av det kvinnliga könet. Men den som blir utsatt kanske har varit med om saker innan, och ett sådant här beteende kan ju väcka hemska minnen.
Självklart

Ville bara få fram att dom flesta män som kan pringa runt och leka/fjanta på arbetstid knappast är farliga individier och att tramset är olämpligt men till säkert 97% totalt ofarligt och inte utfört av varken personer som vill mörda eller våldta osv ..
Även om det finns farliga individier så är dom en väldigt liten minoritet som tur är.

De filmar för att dokumentera hur det såg ut när de kom, för att inte bli beskyllda för att ha förstört något när de är klara med allt jobb.

S salkin85 skrev:
De filmar för att dokumentera hur det såg ut när de kom, för att inte bli beskyllda för att ha förstört något när de är klara med allt jobb.
De ska inte ens jobba på den våningen. Eller inomhus. Utan utomhus.

• Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Jag hade meddelat klart och tydligt till chefen vad som skett och att den personen inte får befinna sig på min tomt igen. I väldigt klar och hörbar ton!

Att jag också förväntar mig att övrig personal beter sig proffsigt hos främmande människor.

Har firman/chefen svarat?

• Gilla
HSP
  • Laddar…
G
En bra tumregel för personer som arbetar i andras hem är att alltid bete sig som om ägarna finns i huset. Inte snacka skit med kompisen om ägodelar som kan finnas, eller tala om personerna som bor där.

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
Unikt namn
S salkin85 skrev:
Så byggare kartlägger regelbundet alla rum i ett hus med videoinspelning för att ha som motbevis vid eventuell påföljande rättslig tvist?
/doubt 🙄

Att det faktiska resultatet dokumenteras är väl en sak, men ränna runt i andra utrymmen och stalker-filma är ett socialt avvikande beteende. Tankarna går direkt till något creep eller att vederbörande rekar för inbrott.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Har firman/chefen svarat?
Ja, med en massa bortförklaringar.
Tog det med den som betalar jobbet, vilket inte är jag.
Den personen tog det väldigt allvarligt.

• Gilla
NyKarin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.