Hej.
Har en hansgrohe raindance 240. Har dåligt tryck/flöde både i taktallriken och handmunsrycket.
Finns det någon ventil eller dylikt att ändra på för bättre flöde.
Eller får kanske skriva ned den å se om det har fastnat skit i inkommande rör.
Har en hansgrohe raindance 240. Har dåligt tryck/flöde både i taktallriken och handmunsrycket.
Finns det någon ventil eller dylikt att ändra på för bättre flöde.
Eller får kanske skriva ned den å se om det har fastnat skit i inkommande rör.
Finns en strypning i handduschen man kan ta bort. Blir något bättre. Men takduschen har jag inte fått någon speciell fart i. kom ut en servicetekniker från fabrikaten gratis iaf.
tror den ska ge 15l/min. Provade men en 10l hink. Gav väl 10l/min.
tror den ska ge 15l/min. Provade men en 10l hink. Gav väl 10l/min.
Den har jag redan slitit ur. Får plocka ner blandaren och kolla om det sitter någon strypning där. Sjukt drygt...A A.G skrev:
Jag är också intresserad av bilder ifall du hittar något att ta bort för att öka flödet. Vi har två stycken av 320 modellen parallellkopplade där vi från början hade ett badkar. Helt ok flöde ur handdusch munstycket och acceptabelt ur takduschen. Men bättre flöde skulle inte skada på max val i båda, då det känns lite klent när två duschar.. Har hela tiden trott att det är trycket i ledningen fram som inte riktigt räcker till. Men det kanske finns något sätt att bättra på detta om det sitter interna strypningar i blandaren. VVS firma som monterat våra.
För det första är det rätt rimligt med 10 liter i minuten. Många har det. Ett sånt flöde innebär att du tömmer en vanlig varmvattenberedare på typ 20 minuter.
om du vill ha 15 så är det inte säkert attt du får ut det ens direkt från blandaren. Testa att skruva bort munstycket och fyll en hink medan du tar tid. Testa också i blandaren i köket eller tvättstugan för jämförelse. Om du får lågt flöde direkt från duschblandaren så kan det bero på igensatta filter inuti blandaren.
om du har 10 liter i minuten överallt så är det egentligen ingenting du kan klaga på, om du vill ha mer får du sätta in en tryckstegringspump.
Det finns munstycken som kräver högre flöde än 10 men de är konstiga. Köp ett annat om du inte får till det.
om du vill ha 15 så är det inte säkert attt du får ut det ens direkt från blandaren. Testa att skruva bort munstycket och fyll en hink medan du tar tid. Testa också i blandaren i köket eller tvättstugan för jämförelse. Om du får lågt flöde direkt från duschblandaren så kan det bero på igensatta filter inuti blandaren.
om du har 10 liter i minuten överallt så är det egentligen ingenting du kan klaga på, om du vill ha mer får du sätta in en tryckstegringspump.
Det finns munstycken som kräver högre flöde än 10 men de är konstiga. Köp ett annat om du inte får till det.
Redigerat: