Ursäkta om detta är en dum fråga men funderar på att hänga en eller två hängstolar i takbjälkarna till vårt uterum. Det känns spontant som att det inte borde vara några problem ur hållbarhetssynpunkt men ville ändå kolla här så att jag inte gör bort mig och river ner halva taket?
Det är relativ tjocka bjälkar tycker jag men bifogar en bild så kanske det är lättare att bedöma.

• Takbjälkar i ett uterum med vitmålade profiler och genomskinlig takbeläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sätt en tvärslå och dela vikten över 2 balkar för vardera per stol så håller det nog galant.
Kan du hänga i armarna och gunga i balkarna, ruska och ryck lite, se hur det känns.

Lasten från en hängstol är mycket liten jämfört med snölasten, så det är inga problem så länge du inte sitter där när det har snöat.

Ska du gunga mycket i "hängstolen" så fördela lasten mellan minst två takbalkar. :)

Puffar upp den här gamla tråden för nu börjar det vara dags att få tummen ur till slut .

Min tanke nu är att borra hål i en bjälke och sätta typ en vagnsbult som hängstolen sen får hänga i. Känns som att det borde vara tillräckligt men vad tror ni andra?

• Vit takbjälke där användaren planerar att borra ett hål för att fästa en hängstol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.