Efter att ha ägt vårt torp i 15 år har vi äntligen kommit till att rensa ut en av kattvindarna. Där fanns en helt oanvänd combitherm-kamin och tre lådor kakel. Jag tror allt är från 1980-talet, kaklet låg packat i tidningar från 1981. Jag får inte ihop pusslet, men tror ändå att de kan ha beställts tillsammans. Alltså att kaklet är tänkt att mura in kaminen?! Är det någon som sett något liknande? Om någon isf har bild på en ”inkaklad” combi-therm så vore det roligt att se.

• Oanvänd combitherm-kamin från 1980-talet står i en kattvind bredvid en kartong. Bakgrunden består av träväggar och ett litet fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen combitherm-kamin från 1980-talet med tillbehör inuti, funnen vid rensning av kattvind i ett torp.
    Skapa konto
  • Bruksanvisningar för en Combitherm-kamin ligger på marken, en för eldning och skötsel, den andra för monteringsanvisning.
    Skapa konto
  • Klinkerplattor och byggmaterial ordnade på en altan i solljus, omgivna av gräs, redskap och trappor.
    Skapa konto
  • Vita kakelplattor och lister placerade på ett trädäck, förmodligen till en combitherm-kamininstallation.
    Skapa konto
C
Inga dåliga fynd! 👌
Mina kattvindar är inte alls lika roliga.

Ja, jag tror du med 110% sannolikhet kan säga att de hör ihop.
Dvs. det är en modern variant av kakelugn.
Stod det inget om detta i monteringsanvisningen?

C cpalm skrev:
Inga dåliga fynd! 👌
Mina kattvindar är inte alls lika roliga.

Ja, jag tror du med 110% sannolikhet kan säga att de hör ihop.
Dvs. det är en modern variant av kakelugn.
Stod det inget om detta i monteringsanvisningen?
Tack för svar! Kul att du tror samma som jag hoppades. Monteringsanvisningen gäller enbart kaminen tyvärr. Jag får pussla vidare.

Får jag fråga, har du koll på vad detta skulle kunna vara värt vid försäljning?
Mvh Josefin

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.