4 050 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Hänga upp tung projektorduk i ett innertak, vill ha upp belastningen mot cementtaket
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 inlägg
Jag ska hänga upp en tung och stor projektorduk. Det är vanligt nedpendlat kontorstak i rummet, 54 cm ner från det massiva cementtaket.
Att hänga i undertaket är uteslutet. Jag behöver alltså fästa "något" i cementtaket som slutar i nivå med undertaket där jag sen fäster dukens fästen.
Frågan är bara vad "något" är? Det bör finnas färdiga produkter men jag hittar inte rätt.
Någon som har en idé?
Att hänga i undertaket är uteslutet. Jag behöver alltså fästa "något" i cementtaket som slutar i nivå med undertaket där jag sen fäster dukens fästen.
Frågan är bara vad "något" är? Det bör finnas färdiga produkter men jag hittar inte rätt.
Någon som har en idé?
Du borrar upp två pendeljärn i betongtaket med varsin expander bult ( såna som kabelstegarna hänger i ) monterar varsitt vinkeljärn nertill på dom och sen skruvar du fast en träregel emellan dom och vips så har du nåt bra att skruva i!
Alternativt om duken bara har två fästpunkter mäter du ut exakta avståndet och bultar direkt i vinkeljärnet!
Alternativt om duken bara har två fästpunkter mäter du ut exakta avståndet och bultar direkt i vinkeljärnet!
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 inlägg
Bauhaus tex bör ha allt du behöver i form av järn, vinklar och bult och mutter.
Har du tillgång till nåt lite större bygge kan du ju köpa en påse fikabröd till elektrikerna så får du det av dom!
Har du tillgång till nåt lite större bygge kan du ju köpa en påse fikabröd till elektrikerna så får du det av dom!
Klicka här för att svara