mattiasp skrev:
Så här:
[länk]
Aha! tack:)
 
Alltså, hur de fungerar är ju uppenbart på videon, men vad har man dem till?
 
När man skall fräsa ett arbetsstycke i en fräsmaskin eller pelarborr, så är det inte alltid så lätt att veta exakt var man har arbetsstycket i förhållande till spindelcentrum och verktygets längd. På lite mer avancerade maskiner kan man ha en mätutrustning i verktygsväxlaren, så att maskinen kan hitta referensplanen själv. Vid större serier använder man fixturer så att man slipper mäta in arbetsstycket varje gång.
 
phl skrev:
Vettig vinkelhake, kombinationshake och strykmått kanske?
Om inte det är för sent så är jag gärna med på tåget, denna kombo verkar bra!
 
OK nu knyter vi säcken så kollar jag priser på mätverktyg och andra handverktyg. Återkommer så snart jag fått svar.
 
Väntar med spänning :D
 
Hur går det Mattias, har du fått några svar? :)
 
Nyfiken på hur det gick med detta? Fick ni några bra priser och verktyg ;-)
 
Hej!

Nej det blev inga bra svar... Axminster gav standardrabatt även om man skulle köpa flera produkter >10 st per order...

Skall leta runt lite i USA också.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.