932 läst ·
5 svar
932 läst
5 svar
Handtaget till klingskyddet gått sönder Dewalt DW707, hur fixa?
Medlem
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Efter dagens arbete med byte av garagevägg så tryckte jag in klingskyddshandtaget för att fälla ihop maskinen när det small till och handtaget gick i botten och klingsskyddet är ju då tyvärr i låst läge.... skitkul när jag tänkt fortsätta imorgon samt även lördag/söndag....
Nån som lagat detta lr om man kan fulfixa temporärt med klingskyddet uppe tills reservdelar kommer hem om det ens kan uppbringas...såg just att fixpart hade handtaget för 256:- så det var ju iaf inte allra värst
Nån som lagat detta lr om man kan fulfixa temporärt med klingskyddet uppe tills reservdelar kommer hem om det ens kan uppbringas...såg just att fixpart hade handtaget för 256:- så det var ju iaf inte allra värst
Nu verkar det inte se riktigt lika ut som på gamla Elu (föregångaren)
Men på den går en vajer från hantaget till klingskyddet, eller rättare sagt till ett löphjul som klingskyddet sitter fast i, en fjäder drar tillbaka den, man ser lite av prylarna bakom klingan, ta bort den o kolla.
Men på den går en vajer från hantaget till klingskyddet, eller rättare sagt till ett löphjul som klingskyddet sitter fast i, en fjäder drar tillbaka den, man ser lite av prylarna bakom klingan, ta bort den o kolla.
Medlem
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Stämmer!
Tack för tipset, bokmärkt! Dock har jag nu även hittat handtaget på toolab.se för 70:- samt även kling fjädern för 19:- så blir nog att beställa 2 av varje, blir 247:- inkl frakt!
Sprängskiss med reservdelsnummer fanns dessutom på Dewalts hemsida.
Tack för svaret,mvh Mikael
Tack för tipset, bokmärkt! Dock har jag nu även hittat handtaget på toolab.se för 70:- samt även kling fjädern för 19:- så blir nog att beställa 2 av varje, blir 247:- inkl frakt!
Sprängskiss med reservdelsnummer fanns dessutom på Dewalts hemsida.
Tack för svaret,mvh Mikael
Medlem
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Svarade JFrisk.... Isakare, tack för tipset ska kolla detta imorgon!
Medlem
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Blev 2 av varje från toolab, men najtråd som håller uppe skyddet tills delarna anländer... får tänka sig för bara. Har ju inget klingskydd på klyvsågen heller, knappt användbar med den på fö, dock gäller ju goggles alltid de tillfällen jag använder den
Klicka här för att svara