Alltså handtaget på utsidan av en fönstershoppa /altandörr.. Vart skaffar man sånt eller hur gör man?
Behöver ett handtag för att öppna o stänga altandörren utifrån, bara låsbart inifrån.
Alla handtag jag hittat har ju den där pinnen, måste ju finnas handtag med bara ett hål att ta emot pinnen i. Fattar nån vad jag menar? Sitter ju gamla skrotiga handtag på nu så det måste ju finnas nånstans..

• Silverfärgat handtag på brun dörrkarm, tecken på användning och åldrande, synlig mekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du kollat på byggmarknader/låssmed. Detta är inga ovanliga grejor, går under benämningen altandörrshandtag/spanjoletthandtag.
"Fix" och ASSA är två tillverkare av dessa handtag.

E etompau skrev:
Har du kollat på byggmarknader/låssmed. Detta är inga ovanliga grejor, går under benämningen altandörrshandtag/spanjoletthandtag.
"Fix" och ASSA är två tillverkare av dessa handtag.
Ja jag har kollat, men fattar nog bara inte. På handtaget på insidan sitter det ju en tapp/pinne som går genom dörren o sticker ut på utsidan.. Då kan jag ju inte gärna ha ett handtag med pinne där också.. Kollat Beijer, byggmax, Jemfix.. Men gissar bara med pinne. För pinnarna att ta loss kanske?

Bäst hjälp får du om du går till en fackhandel. Leta upp en riktigt låsfirma så hjälper dom till direkt med en lösning.

E etompau skrev:
Bäst hjälp får du om du går till en fackhandel. Leta upp en riktigt låsfirma så hjälper dom till direkt med en lösning.[

Ja får nog göra det, tack. Tycker det är konstigt bara att jag inte hittat nån info alls trots idogt googlande haha.. Hur svårt kan det va?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.