Har tänkt att handla badrumsinredning på nätet och antagligen på Sigro, någon som har erfarenhet av att handla där ?

Tacksam för svar.

Leif

Jag har handlat mycket där. Aldrig några problem. Hittar du inte det du ska ha, prata med Patrik.

Vissa saker (inte badrumsmöbler vad jag sett) kan ha "fel" pris (billigare på rinkabyrör.se) men det har oftast gått att fixa till.

När jag skulle handla badrumsprlar (vedum) var Sigro billigast av cirka 5 inköpsställen jag kollade lite mer noggrant.

Har också god erfarenhet. Rena VVS prylar som rörkopplinag etc tror jag är billigare på Rinkaby, i övrigt kompletterar de varandra, med olika sortiment.

Instämmer i kören. Efter att min rörkrökare dumpat mig behövde jag akut en badkarsblandare med speciell utformning (extra lång pip) för en badrumsrenovering jag tagit semester för. Skeppades i mellandagarna då Sigro egentligen var stängt. Extremt bra service.

Kan bara hålla med. Suverän service. Fast deras kakelkryss 2 mm var inget vidare. ;). I övrigt barra lovord!

Tack så mycket, då blir det till att handla där.

Leif

Avråder alla från att handla på Sigro. De lovar runt men håller tunt. Sen leverans, dåligt bemötande etc.

18362 skrev:
Avråder alla från att handla på Sigro. De lovar runt men håller tunt. Sen leverans, dåligt bemötande etc.
Struntprat. Har handlat mååånga gånger där och det har alltid funkat mycket bra. Har precis omvänd erfarenhet.

Prova en gång till vetja.

Håller med MathiasS de kan ha haft en dålig dag bara.

Avråder INGEN från att handla där.

Känns som det är ett litet företag man handlar med då man alltid snackar med samma person :)

Samma här, har goda erfarenheter av Sigro, men självklart kan de eller deras leverantörer också göra misstag.

Har också mycket goda erfarenheter av Sigro. Har handlat där 4 gånger. Tre av gångerna tog det inte mer än ett par dagar att få sakerna. Vid det fjärde tillfället drog det ut lite på tiden, eftersom jag hade specialbeställt en pryl som de normalt inte hade på lager, och ett missförstånd uppstod. Också bra priser över lag, även om enstaka saker kan vara billigare på andra ställen ibland.

Har handlat 4-5ggr från Sigro och inte haft några problem i sig. Självklart har det funnits fall där jag fått transportaskador men det fixar sigro och Dahl på några dagar. Leveranstiden är ingen skillnad från andra internetbutiker; Om varan saknas i lager hos leverantören så kan de ju inte trolla fram den.

Tips är att email med dem då de är mycket snabba att svara.

Instämmer i lovsången. De är mkt hjälpsamma och har snabba leveranser. När något blir försenat så har jag fått mail i förtid där de meddelat detta och orsak, samt att de erbjudit alternativ om sen leverans inte var acceptabelt.

Kommer att fortsätta handla där och kan verkligen rekommendera dem!

//R

Sigro är OK. Jag har handlat där ett antal gånger. EN gång strulade det med lev. tiden och fel i leveransen, så mycket att jag just då bestämde mig för aldrig mer. Men efter att ha lugnat ner mig så handlar jag där igen. Hade jag inte haft mina övriga goda erfrenheter så vete tusan.

Vad jag vill ha sagt är att de är bra, men som de flesta andra inte helt utan fläckar. Och de är helt klart seriösa, man blir inte lurad.

Det som jag uppfattar som sämst med Sigro är deras betalningsvillkor, de tar inte kreditkort, huvudalternativet är att man skall betala till transportfirman när de lämnar av paketet. Inte en metod jag gillar. Alternativt kan man förskottsbetala till deras konto, men då måste man vara snabb efter att beställningsbekräftelsen kommer annars blir det till transportören ialla fall. De senaste gångerna jag handlat där har de tydligen trott på mig så då har de faktiskt skeppat godset samtidigt som de angivit hur jag kan betala.

Jämfört med Rinkaby så har Sigro ett lite bredare sortiment, rinkaby är ofta lite billigare, men inte på allt.

Handlat mycket där och det har alltid funkat bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.