10 430 läst ·
6 svar
10k läst
6 svar
Handla Makita från Tyskland?
Jag håller på och letar efter en skruvdragare och fastnat lite för Makitas BDF 440. Och då den verkar vara betydligt billigare i Tyskland än här så är det ju väldigt lockande att köpa den därifrån. Har dock ett par frågor som jag trots en del sökande inte lyckats fått svar på. Hur är det med garanti om man handlar från Tyskland? Måste maskinen skickas dit om det mot förmodan skulle bli fel på den eller kan man få garantireparationer utförda här i Sverige? Och sen udrar jag om man öht törs handla från www.24tools.de där jag hittat det lägsta priset?
Tacksam för svar
/Fredrik
Tacksam för svar
/Fredrik
Fin maskin, stark som en oxe och lätt som en fjäder.
Köpte min från www.elektrofachhandel.de, fungerade mycket smidigt.
Köpte min från www.elektrofachhandel.de, fungerade mycket smidigt.
...på Prishammeren.dk.
även Lawson-HIS i england har bra priser. Jag förundras fortfarande över att det är sådan stor prisskillnad. Jag trodde näthandeln skulle balansera priserna men många vill ju ha drygt dubbelt så mycket betalt. Beställer man över nätet finns det inte mycket anledning att köpa från en svensk butik. Se bara till att Volttal är rätt och att ni inte betalar lokala batterimiljöavgifter som är större i vissa länder.
Bengt
även Lawson-HIS i england har bra priser. Jag förundras fortfarande över att det är sådan stor prisskillnad. Jag trodde näthandeln skulle balansera priserna men många vill ju ha drygt dubbelt så mycket betalt. Beställer man över nätet finns det inte mycket anledning att köpa från en svensk butik. Se bara till att Volttal är rätt och att ni inte betalar lokala batterimiljöavgifter som är större i vissa länder.
Bengt
Nja, det är inte riktigt hela sanningen. Hur skall du serva maskinen, Makita har ingen global service och jag är tveksam om en maskin från Tyskland får repas på garanti eller inom deras 3-dagars garantiservice (vilket i sig är värt myyycket)?
Kan du acceptera en högre servicekostmas om något händer så är det ju ok. Själv har jag tidigare köpt Makita från USA vilket funkat kalas, då tänkte jag att händer något med maskinen så köper jag reservdelen och byter själv. Bytte motor på min gamla Makita dragare själv för 300 ink moms, som ny igen.
Bara man är medveten om det och inte får en chock då man går till Makita verkstaden här i Sverige och dom gärna servar den men att man får betala alles.
Kan du acceptera en högre servicekostmas om något händer så är det ju ok. Själv har jag tidigare köpt Makita från USA vilket funkat kalas, då tänkte jag att händer något med maskinen så köper jag reservdelen och byter själv. Bytte motor på min gamla Makita dragare själv för 300 ink moms, som ny igen.
Bara man är medveten om det och inte får en chock då man går till Makita verkstaden här i Sverige och dom gärna servar den men att man får betala alles.
Jag har flyttat utsvävningarna om billig kontra dyr skruvdragare hit:
http://www.byggahus.se/forum/verkty...ligen-en-serioes-skruvdragare-mod-rubrik.html
http://www.byggahus.se/forum/verkty...ligen-en-serioes-skruvdragare-mod-rubrik.html
Klicka här för att svara