5 461 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Handhavande överhandsfräs
Bra tips!Tilman skrev:
Röd, alltså mot mig? Känns spontant icke-intuitivt att dra fräsen mot sig själv.
Anhållet passar väl även på motsatta sidan av fräsen? Så, om du flyttar det till andra sidan o vänder fräsen ett halvt varv så puttar du fräsen från dig samtidigt som du har fräsens framsida mot dig. För fräsningar där anhållet följer en utvändig kant är det normala att ha anhållet på högersidan av fräsen om man ser den framifrån, ditt sitter för tillfället på vänstersidan.ullemont skrev:
Du kan ju stå var du vill, jag skulle stå parallellt med spåret och fräsa från vänster till höger.ullemont skrev:
Fräser du i den motsatta riktningen så behöver du pressa fräsen hårt mot anhållet hela tiden, det är väldigt svårt att hålla kontroll över den. Men det har du redan upptäckt.
Klicka här för att svara