Hej, jag har aldrig bytt ut ett handfat/tvättställ innan, men man tycker ju att det ska vara enkelt. När jag höll på att montera bort avloppet så slog det mig; det nya handfatet saknar en sån där avloppspassage, jag vet inte ens vad skiten heter så jag lägger upp bilder påt! Jag antar att det är meningen att jag ska montera bort den som sitter på nuvarande handfatet och sätta in i det nya, men jag kan inte se nån skruv etc som gör att det går att lossa på skiten.

All hjälp uppskattas som fan!

IMG_20140611_202000.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20140611_202010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bottenventil med bräddavlopp heter det. Du lossar den genom att sticka ned en insexnyckel i hålet i mitten ovanifrån.
 
Krilleman
Visserligen inte exakt samma bottenventil med här ser du hur dessa är uppbyggda.
 
Tack så jättemycket!
Ni är bäst!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.