Hej

jag ska montera en handdush från en ballofix från bakom Wc och min frågan är vilken ballofix ska jag köpa och vilken kopling behöver jag att köpas

• Vattenrör och kopplingar bakom en WC, förfrågan om lämplig ballofix och koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en bide´/handfatsdusch du ska installera. Så har den egen avstängning och tror att kopplingen följer med. Att annars koppla en ren dusch på kallvatten blir inte så långvarig dusch.

Jag köpte minsta blandaren jag hittade och en handdush + lite rör för ~10år sedan.

Och japp, borrade i fogen :P

Liten blandare och handdusch monterade på kakelvägg i badrum, installationshål borrat i fog mellan kakelplattor.
Skapa konto

• Gilla
Mojtaba.vvs
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag köpte minsta blandaren jag hittade och en handdush + lite rör för ~10år sedan.

Och japp, borrade i fogen :p

[bild]
Ja det är också bra idé, kan man koppla den mutten G1/2 från handdush direkt till någon Ballofix dm 12 eller 15

• Handduschset med märkning G1/2 och 1,5 meter slang, FMM 3432-3000 SARONA (krom).
    Skapa konto
Mojtaba.vvs Mojtaba.vvs skrev:
Ja det är också bra idé, kan man koppla den mutten G1/2 från handdush direkt till någon Ballofix dm 12 eller 15
Lär väl finnas konverterings del annars

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.