I vårt badrum blev en TVS handdukstork monterad med elpatron (EL 300 D). Enligt bruksanvisningen ska distansarna vara monterade. Men de blev utelämnade av vvs-kille, han sa att de inte behövdes, han vill inte rätta till. Kan någon titta på den bifogade bruksanvisningen och bedömma att killen gjorde fel eller inte?
(den andra sidan av bruksanvisningen är texten understruken med gul).
(den andra sidan av bruksanvisningen är texten understruken med gul).
Ja enl montageanvisningen är det ju helt klart fel men jag ser inte att det kan göra något att han missat dom. Kan dock bli trångt mot väggen utan distanserna, vad har du för mått?
Jag har 55 mm vägg-bakkant rör och det är i trängsta laget.
Jag har 55 mm vägg-bakkant rör och det är i trängsta laget.
Jag glömt att skriva om, att handdukstorken fungerar både el och vatten. Distanserna är 1.2 cm tjocka. Jag bifogar bilder på avståndet mellan rören och väggen. Det är inte bara att sätta distanserna under upphängignarna utan ngt ska göras vid timer med att den sak sitta rätt, eller hur (2. bild)?TomasJor skrev:
Lite känns det trångt, jag bad honom att fixa till, men han verkar inte vill göra det. Det innebär extrajobb och dessutom extramaterial med rören . som jag inte skulle vilja betala för eftersom det är han som gjorde fel.TomasJor skrev:
Klicka här för att svara