I vårt badrum blev en TVS handdukstork monterad med elpatron (EL 300 D). Enligt bruksanvisningen ska distansarna vara monterade. Men de blev utelämnade av vvs-kille, han sa att de inte behövdes, han vill inte rätta till. Kan någon titta på den bifogade bruksanvisningen och bedömma att killen gjorde fel eller inte?
(den andra sidan av bruksanvisningen är texten understruken med gul).
 
Ja enl montageanvisningen är det ju helt klart fel men jag ser inte att det kan göra något att han missat dom. Kan dock bli trångt mot väggen utan distanserna, vad har du för mått?
Jag har 55 mm vägg-bakkant rör och det är i trängsta laget.
 
tttomten TomasJor skrev:
Ja enl montageanvisningen är det ju helt klart fel men jag ser inte att det kan göra något att han missat dom. Kan dock bli trångt mot väggen utan distanserna, vad har du för mått?
Jag har 55 mm vägg-bakkant rör och det är i trängsta laget.
Jag glömt att skriva om, att handdukstorken fungerar både el och vatten. Distanserna är 1.2 cm tjocka. Jag bifogar bilder på avståndet mellan rören och väggen. Det är inte bara att sätta distanserna under upphängignarna utan ngt ska göras vid timer med att den sak sitta rätt, eller hur (2. bild)?
 
  • Måttband visar 1,2 cm avstånd mellan handdukstorkens upphängning och väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttband visande 1.2 cm avstånd mellan handdukstork och vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du bekväm med avståndet till vägg så är det ok men tycker du att det trångt så javisst be installatören rätta till det.
Ser inga problem i själva installation att dom saknas.
 
tttomten TomasJor skrev:
Är du bekväm med avståndet till vägg så är det ok men tycker du att det trångt så javisst be installatören rätta till det.
Ser inga problem i själva installation att dom saknas.
Lite känns det trångt, jag bad honom att fixa till, men han verkar inte vill göra det. Det innebär extrajobb och dessutom extramaterial med rören . som jag inte skulle vilja betala för eftersom det är han som gjorde fel.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.