Hej,
Vi har ett litet badrum på drygt fem kvadratmeter och för att få plats med en hylla funderar vi på att sätta handdukstorken över toastolen. Är det någon som gjort det och kan komma med en utvärdering av hur det fungerar. Mitt plus är såklart att spara lite utrymme till annat och minus är väl att man kan få handdukarna släpande på toastolen...

/Joel

Vi har det så nu.
Din analys är helt riktig, men i ett trångt badrum tycker jag att fördelarna uppväger nackdelarna. Problemet med våran är att den sitter så nära väggen så att det är svårt att få dit handdukarna (hyreslägenhet). Så min rekommendation är att du ser till att det är enkelt att få dit handdukarna eftersom man måste luta sig över toaletten för att kunna göra det.

Jag tycker att det funkar bra.
/Elin

Det fungerar utmärkt.

Hej,

Vi har också en handdukstork ovanför toalettstolen och jag tycker att det fungerar bra att ha det så.

Visst får man vika handduken för att den inte ska hänga alltför långt ner, så att den tar i toaletten, men det är inget problem.

Mvh Anna

Det jag märkte var att dammet/luddet från handdukarna syns väldigt väl på toan, jag var där å torkade varje dag... Men jag tar hellre luddet än att vara utan torken!

Hade handdukstork över toalettstolen i lägenheten vi bodde i innan vi köpte hus, var inga problem alls med att nå eller att handdukarna släpade ner på stolen. Det enda (och som baratette ovan påpekat) är att luddet hamnar på stolen, så man får torka av den oftare, men det är det helt klart värt! När vi renoverar om badrummet här i huset kommer vi definitivt sätta in en handdukstork, även om den hamnar över toalettstolen!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.