Hej!
Har en bil som blivit stående ett år och som inte kommer läka av sig själv så att säga. Behöver bli av med problemet av olika orsaker. Behöver råd och erfarenheter av att använda ett sånt där företag som hämtar ens bil och köper den för en struntsumma. Någon som testat?

Dom köper absolut och hämtar för en struntsumma. Räkna med att de kommer försöka få fram fler fel än vad som faktiskt finns. Exempelvis ”provköra” och då växla utan att trycka ner kopplingen helt så det slirar och har sig och då säga att det sänker priset eftersom växellådan är ras. Typ sånt. Men om målet bara är att bli av med bilen så snabbt som möjligt så visst.

Lite mer jobb att slänga ut den på blocket.

Allt beror på dig själv hur mycket du är villig att tappa i pengar på att inte behöva bry dig mer än nödvändigt. Men räkna med att det är lite prutning och skit inblandat.

Grannen anlitade "viköperdinbil" för ca 5år sedan och var nöjda med upplägget.
Samtidigt har jag hört en del missnöjda med, så jag gissar att det finns lokala variationer av det.

Själv kontaktade jag en som exporterar bilar då jag fick en gammal Toyota som jag inte orkade få ut på blocket. Fick nog ett skambud, men jag ville bara bli av med bilen.

En granne använde www.vithagens.se för gratis hämtning av skrotbil i Stockholm, verkar ha fungerat bra

RoTe
Beror ju på vad du menar att bilen är värd, det låter ju som inte direkt mycket, finns ju skrotar som hämtar bilar...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.