R
SKa måla fönsterbläcken vita då e börjat flagna. Någon sa att hammarlack är det bästa och en slät sådan som inte får en hamrad/krackelerad yta. Har kolla på biltemas och jula hemsida men ingen av dem säljer slät som jag tolkar det. Vet nån vem som säljer detta i Göteborg?

En riktig bygg eller färghandel borde ha.

Själv är jag dock inte jätteimponerad, flisade väldigt enkel på mitt balkongräcke.

Om Hammarlack är det bästa vågar jag inte säga, men jag tror annars att vit hammarlack ger en slät yta.
Annars så finns det ju en massa olika färger för att måla plåt. Kolla på några av färgdrakarnas hemsidor.

R
vill ju ha nått som sitter som fasen. Kallas de plåtfärg de jag ska ha?

Jula har. Men den heter inte hammarlack, eftersom hammarlack karakteriseras av just den hamrade ytan, kolla efter slältack istället ;)

Tvätta av och måla med akrylat. Det eda som´plastfärg ör bra till är galvad plåt utomhus."Riktig" färg flagar bara.
I och för sig kan riktig oljefärg gå men det är besvärligare att måla med.

Vit hammarlack finns bara som slät, men använder du den får du fotrsätta med den eftersom den innehåller silicon vilket gör att ingen annan färg fäster :(

R
Hittade en burk vit slät hammarlack i förrådet :)
Tack alla!

• Gilla
Stekeby
  • Laddar…
morsan skrev:
Vit hammarlack finns bara som slät, men använder du den får du fotrsätta med den eftersom den innehåller silicon vilket gör att ingen annan färg fäster :(

Jula har både hammarlack och slätlack i vitt i sitt sortiment.
Att det är silikon i den har jag ju redan skrivit i ett inlägg, men var har det tagit vägen? :confused:

Måla plåt med vanlig Demidekk det fungerar perfekt! Eller med likvärdig typ av färg, både billigare och bättre.

R
ja testar hammarlacken, nästa gång de blir slitna får de bytas ut helt o hållet.

Är inte hammarlacken för vit?

R
jag har målat knutar och runt fönster med "vitt vitt" och inte krämvit som man annars tar så de borde funka.

• Gilla
Stekeby
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.