9 772 läst ·
13 svar
10k läst
13 svar
Hammarlack slät vit var finns den?
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
SKa måla fönsterbläcken vita då e börjat flagna. Någon sa att hammarlack är det bästa och en slät sådan som inte får en hamrad/krackelerad yta. Har kolla på biltemas och jula hemsida men ingen av dem säljer slät som jag tolkar det. Vet nån vem som säljer detta i Göteborg?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 766 inlägg
En riktig bygg eller färghandel borde ha.
Själv är jag dock inte jätteimponerad, flisade väldigt enkel på mitt balkongräcke.
Själv är jag dock inte jätteimponerad, flisade väldigt enkel på mitt balkongräcke.
Om Hammarlack är det bästa vågar jag inte säga, men jag tror annars att vit hammarlack ger en slät yta.
Annars så finns det ju en massa olika färger för att måla plåt. Kolla på några av färgdrakarnas hemsidor.
Annars så finns det ju en massa olika färger för att måla plåt. Kolla på några av färgdrakarnas hemsidor.
Du kan ju tex kolla lite här http://www.beckers.se/produkter/utomhus/metallfarg/
Byggveteran
· Åland
· 2 077 inlägg
Tvätta av och måla med akrylat. Det eda som´plastfärg ör bra till är galvad plåt utomhus."Riktig" färg flagar bara.
I och för sig kan riktig oljefärg gå men det är besvärligare att måla med.
I och för sig kan riktig oljefärg gå men det är besvärligare att måla med.
morsan skrev:
Jula har både hammarlack och slätlack i vitt i sitt sortiment.
Att det är silikon i den har jag ju redan skrivit i ett inlägg, men var har det tagit vägen?
Klicka här för att svara