Mamma gick bort för några veckor sen och jag håller på att fixa iordning hennes hus och tomt. Det är riktigt nedgånget, men vi ska nog få ordning på det!

Hon har ett växthus med trasiga rutor. Glaset är ju billigt att reparera och huset i övrigt är i fungerande om än slitet skick. Se bilder.

Fråga: Är det någon mening att lägga ut detta på "Hämtas/Skänkes"-annons, eller är det bara att slänga?
Jag vill alltså inte ha något betalt, bara att någon kommer och monterar ner och hämtar det (finns i Borås om någon här är intresserad).

• Slitet växthus med trasiga rutor omgivet av vildvuxna växter och snö, potentiellt för upphämtning/skänkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett växthus med trasiga rutor och slitna aluminiumramar som behöver repareras.
    Skapa konto
  • Ett övergivet växthus med trasiga glasrutor och överväxta växter inuti.
    Skapa konto
Vi sålde vårt drivhus på Facebook.Fick 500 +
att plockade ner de själva.

M furulundman skrev:
Vi sålde vårt drivhus på Facebook.Fick 500 +
att plockade ner de själva.
Var det i lika sunkigt skick?

Nästan någon trasig ruta.Bättre att få något än att slänga på tippen.

Jag köpte grannens trasiga växthus för en femhundring. Lägg ut en annons på Blocket, då kan du också få en femhundring.

• Gilla
andreascarlsson och 1 till
  • Laddar…
Kag köpte ett liknade förra året. Dör var det visserligen bara någon enstaka ruta som var trasig. Nu är det ju dessutom rätt säsong, jag tror att du får snabbt svar om du lägger ut det för 500kr.

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Var i Borås? Hur mycket jobb är det med att montera ner ett växthus? Hur fort behöver det vara borta?

Vi har köpt flera växthus i det där skicket! Tar man fram högtryckstvätten och blåser av det, så är det nästan som nytt!
Helt klart värt att lägga ut för en femhundring!

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
F Funshine skrev:
Var i Borås? Hur mycket jobb är det med att montera ner ett växthus? Hur fort behöver det vara borta?
Sörmarken.
Vet inte.
Inom 1-2 veckor.

Hör av dig om du är intresserad. Annars lägger vi ut det på Blocket i veckan.

andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Sörmarken.
Vet inte.
Inom 1-2 veckor.

Hör av dig om du är intresserad. Annars lägger vi ut det på Blocket i veckan.
Har kollat med maken och han är dessvärre upptagen varje helg ett bra tag över och jag löser det nog inte själv med nedmontering och släpkörning. Mao får jag nog hoppa över detta. Men tack för erbjudandet.

• Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.