2 510 läst ·
1 svar
3k läst
1 svar
Halva nyinköpta huset fuktskadat
finns några lösningar på detta..
http://www.wirsbo.se/ifs/files/Wirs...ite/Produkter/Golvvxrme/page1000300161187.jsp
där har du lite lösningar att titta igenom...
jag tror att det ni kommer o göra är en jätte bra idé..
mina föräldrar gjorde likadant (Golvvärme i golvvärmekassett ) när dom fick fukt skada i huset. Dessa $$$ dom fick lägga ut kommer dom lätt att få igen när dom senare säljer.. för att inte tala om komforten..
Dom passade även på att installera Bergvärme..
http://www.wirsbo.se/ifs/files/Wirs...ite/Produkter/Golvvxrme/page1000300161187.jsp
där har du lite lösningar att titta igenom...
jag tror att det ni kommer o göra är en jätte bra idé..
mina föräldrar gjorde likadant (Golvvärme i golvvärmekassett ) när dom fick fukt skada i huset. Dessa $$$ dom fick lägga ut kommer dom lätt att få igen när dom senare säljer.. för att inte tala om komforten..
Dom passade även på att installera Bergvärme..
Det som dina byggkillar har bilat bort är finsatsen som ligger över grovgjutningen.alm skrev:Ja, det är sant, den lilla fuktskada på lilla toaletten är nu den STORA fuktskadan i hall, bad, toa och kök.
Nu när golven ändå är upprivna för tork funderar vi på att lägga in golvvärme just i hall,bad och toa. Mest för att spara lite utrymme.
har talat med 3 olika hantverkare som gett 3 olika svar om hur vi skall göra ???
Som det ser ut nu är den vanliga "korkmattan" bortriven även betongen och frigoliten som låg under, kvar är ngn form av grundplatta.
Försökringbolag säger att de inte tänker gjuta igen detta utan bjälklag av trä och spånplatta....
Hur blir det då med golvvärmen???
Skall den in någonstans på vägen, i det dom gör eller skall den på spånskivorna sedan? ??? :-/ Vad säger du/ni???
Förvirrad och okunnig till tusen/ A
Man gör det för att det skall torka mycket snabbare.
Det är mycket lättare ta reglar isolering och spånskivor när man lagar sedan.
Golvvärme är inget problem om bara tid och vilja finns hos dina hantverkare.
Jag kan rekomendera nivell system om höjderna inte är något problem när man skall laga golvet.
Vattenskador är inga roliga jobb för hantverkare och därför skall man inte bli iriterad och otrevlig om det tar lite tid när det torkar.
Här kan du kolla hur man gör själva golvet. www.nivellsystem.se
Klicka här för att svara