Byggahus.se
Hej på Er byggare ;)
Har 2 garage (traktor garage) som jag tänker isolera så att vi kan använda dom till något helt annat. Tanken är att kunna ha ca 18-21 grader inne i dessa lokaler. Uppvärmning med tex luftvärmepump.
Väggarna är av hålsten (betong, se bild), hur ska man göra? Vilken isolering är bäst , "vanlig glasfiber" eller tex icell eller liknade. Luftspalt ? Vindpapp eller likande ? behövs det? Vill ju inte ha kondens.
Har blivit rekommenderad att isolera insidan av väggarna...

Själva portarna ska jag behålla med bygga isolerad "ny" vägg bakom med uttag för normala ytterdörrar.

Taket är betong, kommer senare att bygga lgh på övervåningen och isolera golvet där. eller behöver jag även isolera taket från undersidan?

Tacksam för input och förslag.

Mvh Martin

Vinterbild på ett öppet garage med rödväggade väggar, gröna portar och snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett traktorgarage under renovering med synliga hålstenar och diverse föremål och kartonger utplacerade på golvet.
Skapa konto
Oinredd garageinteriör med betongväggar, betongtak, ett fönster, möbler och diverse föremål.
Skapa konto
Inuti ett rått garage med betongväggar, tak och öppen garageport, möbler och rör på golvet.
Skapa konto
Betongvägg i ett traktorgarage med synlig hålsten och del av en träkonstruktion, övervägande isoleringsbehov.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.