Jag har köpt lådor till Faktum bänkskåp, två st istället för tre som det är tänkt. Lådfronterna är rätt storlek men eftersom de inte är tänkta att monteras på detta sätt stämmer inte hålen. Det är ett litet h-e att mäta ut var hålen ska sitta.

Någon som gjort samma sak och vet var det finns en hålmall?

Du borde inte behöva borra om.
Det finns två eller tre hål på höjden på den del av mekanismen som sitter i skåpet. Något av dem ska göra så att skenan passar i alla lägen. Kan du visa en skiss eller bild på hur du tänker sätta lådorna?

Vi har hölj våra skåp och blandat lådorna på lite olika sätt, men jag behövde aldrig borra om.
http://www.pinebar.com/Diaries_Build/2008-01_Kok/slides/2008-12-20_066.html

Redigerat:
Har du två luckor som är 35 cm höga som du ska använda som lådfronter?
I så fall får du köpa en Rationell front för djup låda, där ligger mallen och de tillbehören du behöver för att fylla i gångjärnshålen och fastsättning av stag.

En front har tillbehör så det räcker till 2 lådor.

Om jag nu inte fattat ditt problem helt fel.

Veasel, du har förstått problemet rätt. Mitt problem är att jag bor i Estland och närmaste IKEA finns i Helsingfors så det käns lite långt att åka för en borrmall. Om det inte skulle vara så fantastiskt att någon på byggahus råkar ha en borrmall som kan mailas så ska jag ringa/chatta m Ikea i morgon så får vi se hur det går. De gamla gångjärnshålen har jag fyllt igen med bitar av rundstav, det passade perfekt.

Magnus

Ibland blir man kär i Ikea. Ringer till kundtjänsten som genast skickar borrmallen.

Imponerad också av Veasel som visste att den fanns! Tack!

Magus H

Härligt!

När vi byggde högskåp så letade vi som galningar efter borrmallen för den stora luckan. Den hittade vi nu två år senare i påsen som innehåller fronten till lådorna som ska vara inuti högskåpet ... liiite svårt att gissa sig fram till det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.