17 486 läst ·
9 svar
17k läst
9 svar
Hållbarhet lätt handspackel?
Man borde kanske blanda ner någon matsked/tesked, boracol i hinken innan man ställer undan den ...ByggaNytt skrev:
Fast det är klart, sen gäller kanske spackling med helmask efteråt ...
lägg "gladpack" över ytan på en hink spackel om den ska stå i månader så håller sig spacklet bättre, släta bara till ytan och på med "gladpacken".
Mögligt eller torkat brukar vara min regel när det ska kastas, datumen på burken bryr jag mig inte om.
Mögligt eller torkat brukar vara min regel när det ska kastas, datumen på burken bryr jag mig inte om.
Med viss risk för rekord i gammal tråd, men dumt att starta en ny.
Jag ska spackla en mindre vägg, ca 5kvm. Hade en hink spackel kvar i garaget från när det byggdes. Öppnade den förut och det var lite skiktat på ytan, typ som alla färg blir när dom stått ett tag. Jag tog en spackelspade och rörde runt.
Spacklet känns bra i konsistensen och beter sig som vilket spackel som helst. Dock är det ca 5år gammalt.
Om det ser bra ut och känns bra, finns det risk för att något kan gå fel? Kan spackel åldras på annat vis?
Hinken har stått i garaget, ca 8-12 grader året om.
Mvh
Jag ska spackla en mindre vägg, ca 5kvm. Hade en hink spackel kvar i garaget från när det byggdes. Öppnade den förut och det var lite skiktat på ytan, typ som alla färg blir när dom stått ett tag. Jag tog en spackelspade och rörde runt.
Spacklet känns bra i konsistensen och beter sig som vilket spackel som helst. Dock är det ca 5år gammalt.
Om det ser bra ut och känns bra, finns det risk för att något kan gå fel? Kan spackel åldras på annat vis?
Hinken har stått i garaget, ca 8-12 grader året om.
Mvh
Klicka här för att svara