8 703 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
Hålla temperatur i garage över 0°C
Har precis köpt kåk med ett vanligt enkelgarage (7.5 x 3.4m)
Vad jag har kunnat mäta mig till är det ca runt 100mm isolering i väggar och tak.
Golvet (gjuten platta) har jag ingen aning om det finns isolering.
Dörrarna är vanliga dubbeldörrar i trä.
Inga fönster och en ventil som sitter på inre kortsidan.
Går det att uppskatta ungefär hur mycket effekt som behövs för att hålla det frostfritt?
Vad är bästa och billigaste lösningen (inköp och drift)?
Tanken är att hålla det frostfritt och ev dra på en fläkt precis där man står om man ska jobba en lite längre stund.
Vad jag har kunnat mäta mig till är det ca runt 100mm isolering i väggar och tak.
Golvet (gjuten platta) har jag ingen aning om det finns isolering.
Dörrarna är vanliga dubbeldörrar i trä.
Inga fönster och en ventil som sitter på inre kortsidan.
Går det att uppskatta ungefär hur mycket effekt som behövs för att hålla det frostfritt?
Vad är bästa och billigaste lösningen (inköp och drift)?
Tanken är att hålla det frostfritt och ev dra på en fläkt precis där man står om man ska jobba en lite längre stund.
I skåne...
Några gamla direktverkande elelement.
Inköps- och installationskostnaden för en L/L-pump använder du istället till elräkningen.
Man ska dock inte förringa den luftcirkulation som en L/L-pump ger.....det torkar upp fortare.
Några gamla direktverkande elelement.
Inköps- och installationskostnaden för en L/L-pump använder du istället till elräkningen.
Man ska dock inte förringa den luftcirkulation som en L/L-pump ger.....det torkar upp fortare.
Om man antingen hade kört en temp.vakt som bonnier länkade till eller om man hittar ett element som har en termostat som går så långt ned, vad tror ni om något sådant här?
http://www.jula.se/konvektorelement-med-flakt-750-1250-2000-w-411090
http://www.jula.se/konvektorelement-med-flakt-750-1250-2000-w-411090
Klicka här för att svara
