16 484 läst ·
83 svar
16k läst
83 svar
Hålla med lunchrum
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Nån måste betala för kalaset Det blir i slut änden kunden.
För min del skulle jag se till de hade någon stans att sitta. Skulle skramla fram en kaffebryggare och kaffe. Oavsett vad någon säger. Så här bjuds även tjänstefolket på både värme och tack. Men som de tjänstefolk som de är får de brygga kaffet själva. Dessutom städa efter sig.

För min del skulle jag se till de hade någon stans att sitta. Skulle skramla fram en kaffebryggare och kaffe. Oavsett vad någon säger. Så här bjuds även tjänstefolket på både värme och tack. Men som de tjänstefolk som de är får de brygga kaffet själva. Dessutom städa efter sig.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Allt handlar vad som står i offerten som är godkänd , allt annat spelar ingen roll.
Vi skriver in i våra offerter
Att kund håller med. Toalett, manskapsbod eller motsvarande , el och vatten
Vi skriver in i våra offerter
Att kund håller med. Toalett, manskapsbod eller motsvarande , el och vatten
Tänker att eftersom TS frågar om skyldighet att tillhandahålla detta i bostaden så finns det en eller annan anledning till att det inte är möjligt för TS att tillhandahålla detta i bostaden.
Tycker att det är en ganska tråkig inställning att tänka att anledningen är att TS bara inte vill (även om det iofs också vore en fullt godtagbar anledning) ha hantverkare inne i bostaden.
M MiaFiaLotta skrev:
Ja men det är ju antingen eller , antingen inte kan eller inte vill.
Har inget med tråkig inställning att göra. Va en kontring på att du skrev att ts kanske inte kan. Ja eller så kanske ts inte vill. Då är det tråkig inställning gentemot hantverkarna. Inte att jag har inte tråkig inställning gentemot TS.
det är ju antingen eller.
Måste faktiskt inte vara antingen eller. Kan vara så att TS inte vill samtidigt som det finns en eller annan anledning till att TS inte kan...
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Skulle inte förvåna mig om det står något i avtalet. Detta är ren gissning. De brukar stå typ el och vatten
I mitt fall är slutkund aldrig beställare, jag har dock stor frihet i hur jag lägger upp jobbet så länge det matchar kravspec eller bättre (med fakturamottagarens goda minne). Trevliga kunder får extra allt, suriga kunder får precis det som krävs. Så funkar samhället i stort, tror du mig inte så testa att vara trevlig mot nästa "tjänstehjon" du tvingas dras med 
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Menar du att du blir gladare om du får höra ett glatt hejä. Ett surt va gör du görF faf skrev:I mitt fall är slutkund aldrig beställare, jag har dock stor frihet i hur jag lägger upp jobbet så länge det matchar kravspec eller bättre (med fakturamottagarens goda minne). Trevliga kunder får extra allt, suriga kunder får precis det som krävs. Så funkar samhället i stort, tror du mig inte så testa att vara trevlig mot nästa "tjänstehjon" du tvingas dras med![]()
Precis som jag och de flesta mormala. Är man trevlig så lönar det sig alltid!
Bananskalare skrev:
Vem är byggherre för en revetering? Jag tror du tänker nybyggnationBananskalare skrev: